۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84789275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا در تکاپوی کاهش درآمدهای نفتی روسیه است

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبر: 84789275
آمریکا در تکاپوی کاهش درآمدهای نفتی روسیه است

تهران- ایرنا- معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا با اشاره به اینکه افزایش بهای انرژی منجر به جبران کاهش صادرات نفت روسیه شده از تلاش واشنگتن همگام با متحدان اروپایی برای محدود کردن درآمدهای مسکو خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «والی آدیمو» معاون وزیر خزانه داری آمریکا دیروز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت: سود روسیه از فروش نفت علیرغم کاهش صادرات نفت خام افزایش یافته و بنابراین آمریکا و متحدانش باید راه هایی برای کاهش درآمدهای نفتی مسکو، پیدا کنند.

آدیمو در جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص بودجه سنای آمریکا گفت که افزایش بهای نفت، کاهش تولید و صادرات روسیه را از زمان حمله به اوکرین جبران کرده است.

وی تاکید کرد که واشنگتن همراه با متحدان اروپایی و آسیایی راهی برای اعمال محدودیت بر بهای نفت خام روسیه به منظور محدود کردن درآمدهای آن مورد بحث قرار می دهند. هرچند وی از ارائه جزئیات بیشتر در این نشست خودداری کرد.

آدیمو گفت: هدف ما این است قیمتی را که آنها از فروش نفت خام خود به دست آورند، کاهش دهیم وگرنه روسیه همچنان از افزایش بهای نفت منتفع می شود و به حملات در اوکراین ادامه می دهد.

رویترز در ادامه خاطرنشان کرد: واشنگتن پیش از این واردات انرژی روسیه را ممنوع کرده، اما اتحادیه اروپا که به شدت به منابع انرژی روسیه وابسته است، در تکاپوی قطع وابستگی به آن تا پایان سال ۲۰۲۲ است.

آدیمو در پاسخ به این سوال که چرا واشنگتن تجارت با روسیه را به طور کامل تحریم نکرده است، پاسخ داد: با توجه به حجم محدود تجارت میان دو کشور، چنین اقدامی در بهترین حالت تنها تاثیر حاشیه ای بر اقتصاد روسیه خواهد داشت.

وی هیچ اشاره ای به وضع تحریم های ثانویه علیه کشورها و شرکت هایی که به تجارت با روسیه ادامه می دهند، نکرد. اما گفت اقداماتی علیه برخی شرکت‌ها انجام شده است، از جمله آنهایی که به قایق‌های تفریحی برای الیگارش‌های روسی تحت تحریم خدمات می‌دهند.

آمریکا در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) تحریم های جدیدی علیه شخصیت های روس و شبکه های تامین مالی آنها وضع کرد. همزمان، اتحادیه اروپا نیز بسته ششم تحریم های گسترده خود علیه روسیه را تصویب کرد که شامل قطع صادرات نفت خام روسیه از طریق دریا نیز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha