۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84789283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای خراسان شمالی خنک می شود 

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 84789283
هوای خراسان شمالی خنک می شود 

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: مردم استان در مناطق مختلف کاهش دمای هوا تا ۶ درجه سانتیگراد را تا پایان هفته جاری تجربه می کنند.

مهری هاشمی دوین روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای امروز تا روز جمعه دمای هوا در مناطق مختلف چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه ناپایداری نسبی هوا در استان تا پایان هفته ادامه دارد افزود: برای امروز و فردا برای مناطق مختلف استان وزش باد، گاهی باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.  

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: شرایط ناپایدار هوا به صورت رگبار پراکنده برای امروز و فردا برای مناطق مختلف پیش بینی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته کوسه با کمینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد سردترین و آشخانه در مانه و سملقان و اسماعیل آباد در اسفراین با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان گزارش شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: در این مدت کمینه دمای بجنورد مرکز استان ۱۸ و بیشینه دمای آن ۳۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است. 

وزش باد با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت 

کارشناس پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم در این باره گفت: برای اوایل امشب تا صبح فردا رگبار و بارندگی پراکنده برای شیروان، فاروج، راز و شمال بجنورد پیش بینی شده است. 

هادی شیرازی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارندگی از ایستگاه سرچمشه اسفراین به میزان ۲.۶ میلیمتر و در غلامان شهرستان مرزی راز و جرگلان به میزان ۱.۱ میلیمتر ثبت شده است و در بجنورد هم یک دهم میلیمتر بارندگی گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته هم شاهد وزش باید شدید در برخی مناطق استان بودیم افزود: سرعت وزش باد شدید در مهمانک مانه و سملقان، فاروج و جاجرم به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha