۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84789300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرانی نفت به کاهش تقاضای آن منجر خواهد شد

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه در اوپک خبر داد که طبق پیش‌بینی این کارتل نفتی، با افزایش بهای نفت خام و سوخت و در نتیجه شدت یافتن تورم و آسیب دیدن متعاقب اقتصاد جهانی، رشد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۳ کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، رویترز طی گزارشی عنوان کرد که مصرف سوخت پس از افت در سال کرونایی ۲۰۲۰، دوباره رشد کرده و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی از سطح ۲۰۱۹ نیز فراتر رود. با این وجود گرانی نفت موجب کاهش پیش‌بینی رشد تقاضا در سال ۲۰۲۲ و رشد ملایم آن در سال ۲۰۲۳ شده است.

رویترز به نقل از منابع آگاه و یکی از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت نوشت که پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳ تقاضای جهانی به میزان دو درصد و حدود دو میلیون بشکه در روز افزایش یابد. پیشتر پیش‌بینی شده بود که در سال ۲۰۲۲ میزان رشد تقاضای جهانی نفت سه میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه در روز باشد.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه در اوپک نوشت که نخستین پیش بینی این سازمان از بازار نفت در سال ۲۰۲۳ در تاریخ ۱۲ ژوئیه (۲۱ تیر) منتشر خواهد شد.

اوپک در بدو امر و در ژوئیه ۲۰۲۱ پیش بینی کرده بود که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به میزان ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز رشد کند. این سازمان سپس این پیش بینی را به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش داد و پس از آن به ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار بشکه در روز تغییر داد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha