۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84789318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری نخستین جشنواره گلاب‌ گیری در سنندج و چند خبر کوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- برگزاری نخستین جشنواره بزرگ گلاب‌ گیری در روستای امروله سنندج، ایجاد کمپ گردشگری در سد سورال دهگلان و برگزاری رقابت‌های اسب سواری استقامت ملی و قهرمانی لیگ کشور در سنندج، عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.

به‌ گزارش ایرنا، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان سنندج از برگزاری نخستین جشنواره بزرگ گلاب‌ گیری در روستای امروله از توابع بخش حسین‌آباد این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره توسط این اداره و با همکاری بخشداری حسین‌ آباد و دهیاری روستای همروله (امروله) در روز جمعه ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود.

پیام مجیدی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل ‌و گلاب‌ گیری در این شهرستان است.

وی ادامه داد: امروله با پرورش گل‌ محمدی و گلاب‌ گیری می‌تواند یکی از پتانسیل‌های ارزشمند این شهرستان برای جذب گردشگر باشد که امیدواریم با همکاری مسوولان امر اقدام‌های مهمی نسبت به حمایت از فعالان این حوزه انجام شود.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان سنندج به استقبال شهروندان سنندجی از جشنواره‌های توت‌ فرنگی و انار در سال‌های گذشته اشاره و اضافه کرد: برگزاری این مراسم‌ها می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌های گردشگری و توسعه اقتصادی این شهرستان کمک کند.

کمپ گردشگری در سد سورال دهگلان ایجاد می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌ گذاری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: با توجه به نیاز استان به توسعه و متنوع‌ سازی جاذبه‌های گردشگری و در راستای معرفی مسیرهای جدید گردشگری، کمپ گردشگری در سد سورال دهگلان ایجاد می‌شود که این کمپ به‌ منظور افزایش امکانات رفاهی و خدمات‌ دهی بهتر به گردشگران ورودی به این شهرستان احداث خواهد شد.

آرمان وطن‌ دوست افزود: برای مطالعات این کمپ گردشگری از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ و با همکاری فرمانداری شهرستان دهگلان از محل اعتبارات استانی و ملی ۱۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه نسبت به انتخاب مشاور واجد شرایط اقدام شده است، گفت: این اداره‌ کل با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، محیط زیست، جهاد کشاورزی، منابع‌ طبیعی و شرکت آب و فاضلاب استان در حال تدوین طرح مطالعاتی و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی کردستان کردستان اضافه کرد: مطالعات ایجاد کمپینگ گردشگری سد سورال دهگلان در دو مرحله پیش‌بینی شده است که مرحله اول از محل اعتبارات دولتی احداث و مرحله دوم پس از فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در قالب مشارکت بخش خصوصی تکمیل می‌شود.

برگزاری رقابت‌های اسب سواری استقامت ملی و قهرمانی لیگ کشوری در سنندج

مسابقات سوارکاری استقامت قهرمانی و لیگ رده سنی آزاد کشور در مسافت های ۸۰ و ۱۰۰ کیلومتر با حضور بیش از ۸۰ سوارکار از ۱۲ استان مختلف کشور در دو بخش آقایان و بانوان روز جمعه ۲۷ خرداد ماه به میزبانی شهر سنندج برگزار می‌شود.

سوارکاران شرکت کننده مسافت بین شهرک صنعتی شماره ۲ سنندج به سمت شهرستان دهگلان را از مسیرهای مشخص شده به صورت رفت و برگشت طی خواهند کرد و در پایان این مسابقات از سوی برگزار کنندگان به اسب ها و سوارکاران برتر حکم و مدال و جایزه نقدی اهداء می شود.

رقابت های استقامت ملی و قهرمانی لیگ کشور تحت عنوان جام جمیل سلیمی کردستان برگزار می شود.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha