۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 84789319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت فیزیکی مجتمع آبزیان دریایی تنگستان ۴۰ درصد است

بوشهر - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: مجتمع آبزیان دریایی که با هدف قطع وابستگی کشور به واردات بچه ماهی، ارزآوری موثر، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد دریامحور در تنگستان ۴۰ در دست احداث است عملیات اجرایی فاز نخست آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی احمدی‌زاده روز چهارشنبه در بازدید از پروژه مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی در تنگستان افزود: در فاز نخست مجتمع آبریان دریایی استان بوشهر پس از بهره‌برداری سالانه پنج میلیون قطعه بچه‌ماهی سی‌باس تولید و تکثیر خواهد شد.

وی ادامه داد: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای پرورش آبزیان در بوشهر این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان تنگستان در دست اجرا است و با بهره‌برداری از آن این استان به قطب تولید و تکثیر بچه‌ماهی کشور تبدیل می‌شود.

احمدی‌زاده یادآور شد: ساخت مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی بوشهر در طرح کسب دانش فنی تولید و تکثیر به‌ عنوان یکی از ۳۱ طرح فناورانه ملی جهاد دانشگاهی در سال ۹۹، کشور را از واردات بچه ماهی که در زمان حاضر از کشورهای هند، استرالیا و تایلند برای پرورش در قفس انجام می‌شود، بی‌نیاز می‌کند.

وی گفت: در این مجتمع برای توسعه فناوری در کنار تولید و تکثیر بچه ماهی، تولید غذای زنده آبزیان همچون آرتمیا، روتیفر و جلبک نیز در برنامه‌های تدوینی استان بوشهر در عرصه دریا اتفاق خواهد افتاد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: در زمان حاضربچه‌ ماهی مورد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شود این درحالی است که در برنامه ششم توسعه تولید ۲۰۰ هزار تن آبزی در بحث پرورش ماهی در قفس برنامه‌ریزی‌ شده که با تحقق این مهم کشور از واردات بچه‌ماهی بی‌نیاز می‌شود.

فرماندار تنگستان گفت: با توجه به اهمیت پروژه مجتمع آبزیان دریایی جهاد دانشگاهی ۲۵ درصد منابع این پروژه از محل بودجه ۱۴۰۱ این شهرستان تامین می شود.

احمد لطفی اظهار کرد: طرح ملی دانش بنیان مجتمع آبزیان جهاد دانشگاهی اقدام ارزشمندی برای شهرستان تنگستان است که مقدمات کار انجام شده و پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره برداری شود.

وی اضافه کرد: برای تکمیل پروژه فناورانه مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی در شهرستان تنگستان مشکلاتی در حوزه آب و پسماند وجود دارد که برای به نتیجه رسیدن این پروژه سازمان‌های مسئول باید اقدامات لازم را انجام دهند تا طبق برنامه زمانی این طرح  به سرانجام برسد.

فرماندار تنگستان بیان کرد: تلاش می‌شود با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و پشتیبانی مالی از سمت شهرستان و مرکز استان و همت مجموعه جهاددانشگاهی کار این طرح مهم و فناراونه ملی مجتمع آبزیان دریایی به‌منظور تولید و تکثیر بچه ماهی، تولید غذای زنده آبزیان هر چه زودتر بهره برداری برسد.

لطفی یادآور شد:  این پروژه می‌تواند به طور مستقیم برای جوانان منطقه اشتغال آفرین باشد و زنجیره فعالیت‌های شیلاتی شهرستان را تکمیل کند.

وی گفت: ظرفیت اعتباری شهرستان تنگستان جوابگوی همه نیازها نیست از این رو باید از اعتبارات ملی نیز کمک گرفت تا این کار بزرگ به نتیجه برسد.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: مجتمع آبزیان دریایی جهاددانشگاهی یک پایه کاری مهم برای این شهرستان است که در آینده شرکت‌های دانش بنیان دیگر هم وارد کار شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha