۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84789366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنبش امل: باید دولت قوی در لبنان تشکیل شود

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبر: 84789366
جنبش امل: باید دولت قوی در لبنان تشکیل شود

تهران - ایرنا - دفتر سیاسی جنبش امل در نشست عادی خود به ریاست «جمیل هایک» و با حضور اعضا ضمن بررسی شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان تاکید کرد که باید یک دولت قوی جدید برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، مالی و کاهش فشار عمومی بر مردم این کشور تشکیل شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری «العهد»، جنبش امل با انتشار بیانیه ای در این باره، خواستار شتاب بخشی رایزنی‌های پارلمانی برای تشکیل یک دولت جدید و قوی برای حل مشکلات اقتصادی و مالی و کاهش فشار عمومی بر مردم لبنان شد و تاکید کرد: باید حداکثر بهره را از زمان باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری برد.

در این بیانیه ضمن ابراز خرسندی از دستاورد مجلس لبنان در تعیین ترکیب جدید پارلمان و کمیسیون‌ها، بر لزوم آغاز بررسی پیش‌نویس قوانین مربوط به اصلاحات مورد نیاز داخلی در لبنان و کمک جامعه بین‌الملل برای تکمیل بودجه سال جاری این کشور تاکید شد.

جنبش امل همچنین ضمن تاکید بر اهمیت حفظ وحدت تمام گروه ها و جریان ها در لبنان، بر لزوم از سرگیری مذاکرات غیر  مستقیم با نظارت سازمان ملل متحد بر مبنای پایبندی بر حق حاکمیت کامل لبنان در آب‌های ساحلی خود، مطابق قوانین بین المللی و غیرقابل واگذاری بودن هیچ بخشی از آن تاکید  کرد.

این بیانیه همچنین از شرکت های متعهد به اکتشاف در این محدوده  دعوت کرده تا کار خود را در بلوک شماره ۹ در مرز جنوبی لبنان آغاز کنند و با توجه به فعالیت های رژیم صهیونیستی برای دست اندازی به منابع نفت و گاز لبنان در این محدوده دریایی، مانع اتلاف وقت در فعالیت های خود شوند.

بیانیه دفتر سیاسی امل در ادامه تجاوزهای مکرر رژیم اشغالگر قدس به حاکمیت و نقض سرزمینی سوریه از جمله حمله اخیر این رژیم به فرودگاه بین‌المللی دمشق را محکوم کرده و از جامعه بین‌الملل خواست موضع قاطع و بازدارنده ای در قبال تروریسم فزاینده رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

رایزنی جریان ها و گروه های سیاسی لبنان برای تشکیل دولت جدید در شرایطی که یک ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور می گذرد، همچنان ادامه دارد.

در همین حال، روزنامه «الجمهوریه» دیروز (سه شنبه) با تاکید بر رایزنی‌های تازه درباره گزینش نخست وزیر جدید لبنان خبر داد که «نجیب میقاتی» همچنان شانس بیشتری برای تشکیل دولت جدید دارد.

به نوشته این نشریه، اولویت اصلی در رایزنی‌های جاری میان جریان‌های سیاسی لبنان، انتخاب نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید است و آنها به طوی جدی می کوشند در موعد مقرر قانونی در روزهای آینده فرایند تشکیل دولت جدید را پیگیری کنند.

با وجود این الجمهوریه به نقل از برخی منابع آگاه سیاسی اعلام کرد که میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور مهم ترین گزینه برای رسیدن به سمت نخست وزیر جدید لبنان است، اما هنوز هیچ تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha