۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84789442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری کردستان ۱۶ درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

فرزاد معاونی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکی از صنایع حائز اهمیت در استان صنعت طیور است، اظهار داشت: ۷۵۲ واحد مرغداری در استان وجود دارد که سالانه ۹۵ هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار می کنند.

وی با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان تولیدکننده گوشت مرغ در کشور است، اضافه کرد: روزانه علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان های کشور از جمله تهران، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، البرز و خوزستان گوشت مرغ صادر می کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ۵۷۶ واحد مرغداری استان معادل ۷۶ درصد آنها اقدام به انجام بهینه سازی مصرف انرژی کرده اند.

معاونی یکی از برنامه های جهاد کشاورزی استان را توسعه زنجیره تولید مرغ خواند و گفت: در شهرستان های مریوان، بانه و سنندج زنجیره دیگری از تولید مرغ به منظور تداوم تولید این محصول می خواهیم ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: در سال جاری تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در بخش صنایع تبدیلی دام و طیور در استان هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: در حال حاضر هفت کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت ۱۸ هزار قطعه در ساعت و ۱۷ کارخانه خوراک طیور با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار تن وجود دارد.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات  کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha