۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84789449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروژه‌های کشاورزی گیلان با ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

رشت - ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی، ۳۱ پروژه این سازمان در شهرستان‌های مختلف استان با ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

صالح محمدی روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه‌ها اظهار داشت: پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی گیلان در بخش‌های آب و خاک، دام و طیور، باغبانی و صنایع تبدیلی در شهرستان‌های رشت، تالش، لاهیجان، صومعه‌سرا، لنگرود، رودبار، سیاهکل، رضوانشهر، املش، آستارا، رودسر و فومن به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: تعمیق و بازسازی آببندان، احداث کانال بتنی، برقدارکردن ایستگاه پمپاژ آب، انتقال آب با لوله "آبیاری کم‌فشار"، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، احداث کانال آب کشاورزی خروجی قنات، کشت هیدروپونیک توت‌فرنگی، فرآوری و بسته‌بندی زرد و سفیده تخم‌مرغ، تولید گل و گیاهان زینتی، فرآوری و بسته‌بندی چای، برنج و سبوس برنج، پرورش دام شیری و احداث سردخانه از جمله پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی در گیلان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برای بهره‌برداری این تعداد از پروژه‌ها با بیش از ۹۹ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است، گفت: با افتتاح پروژه های کشاورزی استان برای ۱۳۳ نفر شغل ایجاد شده است.

محمدی مانور بازرسی از بازار را از دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در گیلان عنوان کر و افزود: مانور نظارت بر بازار محصولات کشاورزی در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها با همکای سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اصناف استان برگزار شد.

وی بیان داشت: گردهمایی علمی با حضور محققان و فارغ التحصیلان و دیدار با خانواده های معظم شهدا از جمله برنامه‌های این هفته است.

هفته جهاد کشاورزی از ٢١ خرداد با شعار کشاورزی، دانش بنیان، تولید ملی و اهمیت غذایی آغاز شده است.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است. 

٢١ تا ٢٧ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha