محتکران روغن موتور در همدان به پرداخت ۱۸۴ میلیارد ریال محکوم شدند

همدان- ایرنا- سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: چهار فرد احتکار کننده روغن موتور در شهر همدان به پرداخت ۱۸۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی تعزیرات حکومتی، «مرضیه یونسی» با اعلام این خبر اظهار داشت: حسب گزارش سازمان صمت مبنی بر اعلام نکردن موجودی چهار واحد عمده توزیع روغن موتور، بررسی موضوع با توجه به افزایش قیمت عرضه این محصول و احتمال احتکار کالا در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی، این افراد بیش از یک میلون لیتر روغن موتور به ارزش ۲۶۳ میلیارد ریال را به قصد گران‌فروشی احتکار کرده بودند که شعبه هیات بدوی تعزیرات، علاوه بر الزام عرضه به نرخ مصوب با نظارت سازمان صمت، متهمان را به پرداخت ۱۸۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: با قطعی شد رای، جریمه مربوطه وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.  

یونسی همچنین از پلمپ و یک قنادی متخلف در شهر همدان خبر داد و گفت: متصدی این واحد قنادی به دلیل چهار نوبت تکرار تخلف علاوه بر ۲۰۸ میلیون ریال جریمه نقدی به نصب پارچه تخلف بر سر در واحد و پلمب به مدت یک ماه محکوم شده است.

 سرپرست تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: طبق قانون نظام صنفی، نحوه برخورد قانونی بر اساس سابقه تخلف واحدهای صنفی در مرتبه سوم شش برابر جریمه و ۱۴ روز نصب پرده، نوبت چهارم هشت برابر جریمه و ۳۰ روز نصب پرده، دفعه پنجم و بیشتر ۱۰ برابر جریمه و ۶۰ روز نصب پرده و ۶ ماه تعطیلی واحد و ۶ ماه تعلیق پروانه کسب و در مراحل بالاتر لغو پروانه است.

یونسی از هم استانی ها خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق تماس با شماره ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل تعزیرات، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www.۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت ، سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و تارنمای t۱۳۵.ir گزارش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha