۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84789603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویترز: بایدن همچنان با سطح محبوبیت اندکی در آمریکا روبرو است

تهران – ایرنا - خبرگزاری رویترز در گزارشی به استناد نظرسنجی اخیرش با مرکز ایپسوس عنوان کرد، محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا برای سومین هفته متوالی همچنان در میان مردم این کشور اندک بوده است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، رویترز با انتشار این خبر افزود: در نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه نظرسنجی «ایپسوس» (Ipsos) محبوبیت جو بایدن  طی سه هفته متوالی همچنان با کاهش مواجه بوده و  به ۳۹ درصد، پایین‌ترین سطح محبوبیت برای وی بعنوان رئیس جمهوری در آمریکا رسید.

رویترز در ادامه گزارش داد: از دیگر نتایج این نظرسنجی حاکی است که عدم محبوبیت بایدن به ۵۶  درصد رسیده است.

کاهش محبوبیت در میان دموکرات ها

بنابراین گزارش میزان محبوبیت بایدن حتی در میان هم حزبی های خود با کاهش مواجه شد، میزان محبوبیت بایدن بنابر نتایج این نظرسنجی درمیان دموکرات ها به ۷۴ درصد رسید که این میزان نسبت به ماه اوت (سال گذشته میلادی) ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد، میزان محبوبیت بایدن در آن زمان در میان دموکرات ها ۸۵ درصد بود.

رویترز افزود: میزان محبوبیت بایدن در میان حزب جمهوریخواه نیز به تنها ۱۱ درصد رسید.

رویترز در ادامه گزارش داد: کاهش محبوبیت بایدن متاثر از افزایش و ادامه تورم در آمریکا، افزایش بهای سوخت ناشی از جنگ اوکراین  و تعلل در زنجیره تامین کالاه که همچنان تحت تاثیر همه گیری کووید-۱۹ قرار دارد، می باشد.

رویترز نوشت: پایین ترین میزان محبوبیت بایدن ۳۶ درصد مربوط به اواخر ماه مه گذشته بود، میزان عدم محبوبیت بایدن بسیار نزدیک به دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیش از وی است که میزان محبوبیت ترامپ  به ۳۳ درصد در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده بود.

رویترز  افزود : نتایج این نظرسنجی که طی دو روز که  در روز سه شنبه (۲۴ خردادماه ۱۴۰۱) به پایان رسید،  از یکهزار و پنج نفر از شهروندان آمریکایی که از این تعداد ۴۴۳ دموکرات و ۳۶۴ نفر جمهوریخواه بودند طی دو روز و با خطای چهار درصد به عمل آمد.**۱۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha