معاون استانداری فارس: نتیجه اصلاح یارانه‌ها برای مردم مثبت خواهد بود

شیراز- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: نتیجه و حاصل طرح اصلاح و ساماندهی یارانه‌ها برای مردم مثبت خواهد بود و در مقابل دست افراد سودجو و رانت خوار از سفره مردم کوتاه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ربانی‌زاده، روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: اقدام دولت در اصلاح یارانه ها و جراحی اقتصادی در این مقطع به دلیل مسائل و رخدادهای بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه یک ضرورت بود و منابع موجود می بایست به بهترین و عادلانه ترین شکل ممکن توزیع شود تا کمترین آسیب را شاهد باشیم.
وی ادامه داد: در جریان اجرای این طرح، برخی افراد سودجو و فرصت طلب به دنبال سوء استفاده از این شرایط بودند که با توجه به نظارت متولیان امر بخش عمده‌ای از احتکارها کشف و با عوامل آن برخورد شد.
او اظهار داشت: در همین راستا تاکنون افزون بر سه هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف، در تعزیزات حکومتی ثبت شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: هم اینک اصلاح قیمت ها انجام شده و دولت سقف قیمت ها را نیز اعلام کرده و می کوشد تا دخالت در قیمت گذاری ها به حداقل ممکن برسد.
ربانی زاده، از سرپرستان خانوارها خواست که تغییرات ایجاد شده در تعداد اعضای یارانه بگیر خانواده خود را از طریق مراجعه به پلیس +۱۰ ثبت کنند.
او افزود: در مرحله جدید پرداخت یارانه ها، از دهک اول تا نهم مشمول دریافت یارانه هستند و علاوه بر این یارانه دارو و نان نیز به تمام دهک‌ها تعلق می گیرد.
وی، در خصوص ارسال برخی پیامک ها در خصوص ثبت نام دریافت یارانه گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها هیچ پیامکی در خصوص ثبت نام و تغییرات در زمینه یارانه ها ارسال نکرده و شهروندان چنانچه چنین پیامکی را دریافت کردند از باز کردن لینک های ارسال شده خودداری کنند تا مشکلی برای حساب های بانکی آنها ایجاد نشود.
او افزود: با توجه به دریافت سهمیه آرد از سوی نانوایی ها طی روز گذشته، هم اینک دغدغه برای تامین نان وجود ندارد.

دریافت اعتراض به دهک بندی ها در سامانه حمایت
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس هم گفت: مردم هرگونه اعتراض نسبت به دهک بندی های پرداخت یارانه را از طریق سامانه حمایت به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعلام کنند.
وحید خداپرست افزود: در صورت تایید صحت اطلاعات ثبت شده در سامانه مذکور، یارانه به افراد تعلق می گیرد و که هم اینک برخی درخواست‌های ارائه شده در دست بررسی است که نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha