۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84789759
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استولتنبرگ: در حال بررسی نگرانی ترکیه نسبت به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو هستیم

تهران – ایرنا – «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حضور ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در نشست آتی ناتو در مادرید، گفت: اعضای ناتو در حال بررسی نگرانی ترکیه نسبت به پیوستن سوئد و فنلاند به این پیمان نظامی هستند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دبیرکل ناتو دقایقی پیش در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: ما از نزدیک با ترکیه متحد ناتو در مورد نگرانی ها نسبت به عضویت فنلاند و وسوئد به ناتو در ارتباط هستیم بنابراین ما به دنبال راه‌حل‌هایی در این مورد هستیم تا بتوانیم هرچه سریعتر سوئد و فنلاند را به عضویت ناتو در آوریم. نمی توانم دراین زمینه زمان خاصی اعلام کنم اما این مسئله‌ای است که ما در ناتو درباره آن رایزنی می کنیم و به دنبال یافتن راه حل هستیم.

دبیرکل ناتو در این کنفرانس خبری با اشاره به شرایط موجود در شرق اروپا گفت: در اختیار داشتن امور دفاعی مستحکم در دنیای خطرناک امروز نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری است.

وی در ادامه با اشاره به دعوت از زلنسکی به نشست ناتو در مادرید افزود: چنانچه برای وی مقدور باشد و بتواند شخصا حضور یابد از این موضوع استقبال می‌شود.

استولتنبرگ به این موضوع اشاره کرد که زلنسکی می‌تواند بصورت ویدئو کنفرانس  در این اجلاس حضور یابد.

دبیرکل ناتو گفت: بسیاری از اعضای ناتو خواهان آن هستند که به اوکراین نه فقط به صورت کلامی بلکه در عمل همبستگی خود را نشان دهند.

نشست آتی ناتو در مادرید پایتخت اسپانیا قرار است ۸ تا ۹ تیرماه در اسپانیا با حضور تمامی اعضا برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha