۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 1795
کد خبر: 84789921
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات آموزشی البرز با استفاده از ظرفیت های استانی قابل  رفع است

کرج- ایرنا- مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش گفت: مشکلات حوزه آموزش و پرورش البرز به ویژه در بخش فضای آموزشی و تربیتی با استفاده از ظرفیت های استانی قابل رفع است.

به گزارش ایرنا،« حمید رضا خان محمدی » روز چهارشنبه در نخستین نشست قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش البرزافزود: مسائل و مشکلات مدرسه‌ها درمناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر پپیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای استانداردهای فضاهای آموزشی با مشارکت جامعه خیران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر نهادهای حمایتی در دستور این قرارگاه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در قالب قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خارج از سازمان‌های قانونی و مدون با سرعت بیشتر و حمایت نهادهای مختلف بحث‌های بودجه ای و حمایتی شکل گیرد، یادآورشد: هدف گذاری در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی انجام اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری و سوق دادن فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی است.

خان محمدی تصریح کرد: ایده تشکیل قرارگاه عملیاتی جزو برنامه وزیر آموزش‌وپرورش است تا علاوه بر اینکه آموزش‌وپرورش بتواند از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های خیریه و افراد دلسوز استفاده کند با هم افزایی هر چه بیشتر از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه البرز استانی صنعتی است و باید همه کمک کنند تا مشکل فضای آموزشی در این استان برطرف شود، اضافه کرد: برای حل مشکلات آموزش و پرورش به خصوص در تامین زیرساخت های آموزشی و حمایت از دانش آموزان در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای در البرز باید از ظرفیت بالای استانی استفاده شود.

وی ادامه داد: راهبرد جدید در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی بازکردن در مدرسه به روی همه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دستیابی به استانداردهای آموزشی ضروری است،گفت: در حوزه تربیتی میزان محاسبه بسیار سخت است و برای دستیابی به عدالت کار سختی پیش رو داریم.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود نهضت تحول در عرصه عدالت آموزشی و پرورش در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان البرز محقق شود.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف این قرارگاه باید دغدغه فرهنگی و تربیتی داشت تا با روحیه جهادی به اهداف پیش بینی شده قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی آموزش و پرورش دست یافت زیرا ۸۰ درصد مشکلات از طریق پیگیری ها و عملیات جهادی در استان ها قابل حل است و ۲۰ درصد مسائل نیز نیاز به پیگیری برای رفع مشکلات از سوی ستاد قرارگاه کشوری دارد.

البرز محرومترین استان در بخش آموزشی است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست گفت: دردولت سیزدهم و در پرتو سند تحول مردمی و سند  بنیادین آموزش و پرورش  اتفاقات مهم و جهادی صورت می گیرد و یکی از این  اتفاقات عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در همه مناطق محروم کشور می باشد.

« علی حجرگشت » با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان نهاد مردمی و تربیتی در همه جای کشور حضور دارد، خاطرنشان کرد: در تمام خانوادها افرادی هستند که با آموزش و پرورش پیوند دارند درهمین راستا این قرارگاه شکل گرفته تا بتواند در زمینه ی کمبودها به آموزش و پرورش کمک رسانی کند.

وی بیان داشت: در استان البرز و شهر کرج محلات کم برخوردار که جامعه هدف ما می باشد شناسایی و بررسی شده است.

وی شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش را ازجمله دغدغه های آموزش و پرورش برشمرد.

حجرگشت تصریح کرد: کرونا به آموزش و پرورش لطمه های زیادی واردکرد  لذا امیدواریم با این کار جهادی در تابستان مقداری از این ضعف آموزشی و پرورشی را جبران کنیم .

وی ادامه داد: البرز دارای تراکم دانش آموزی زیاد و کمبود فضای آموزشی است و این استان فقیرترین استان از نظر فضای آموزشی در کشور است.

استان البرز ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha