به گزارش ایرنا، محمد خانچی عصر چهارشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: دستگاه هایی که در محورهای پرتصادف پروژه ناتمام دارند، در صورت عدم توجه به مسئولیت خود در کوتاه ترین زمان ممکن، در قالب ترک فعل به مقام قضایی معرفی خواهند شد.
وی افزود: سلامت و جان مردم حائز اهمیت است و در صورتی که حادثه ای در این محورها رخ دهد، مسئولیت آن متوجه دستگاهی خواهد بود که اجرای پروژه های خود را به پایان نرسانده اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه پلیس راه بدون درنظر گرفتن دولتی بودن دستگاه های اجرایی، گزارش تخلفات ارائه دهد، بیان کرد: این اخطار شامل تمامی دستگاه های اجرایی می شود که پروژه های خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان نمی رسانند.
خانچی ادامه داد: باید طرح اجرایی مبتنی بر نقاط پرحادثه آماده و متناسب با آن پروژه های دستگاه های متولی توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تعیین شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان یادآور شد: با توجه به در پیش داشتن اربعین حسینی(ع)، ایمن سازی تمامی محورها و مبادی ورودی استان باید در دستور کار قرار گیرد تا با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر افزایش زائران، با کمترین تصادفات جاده ای همراه شویم.
اولویت ایمن سازی محورهای استان بر اساس محورهای پرتصادف خواهد بود
محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز در این نشست گفت: اولویت ایمن سازی محورهای استان بر اساس محورهای پرتصادف خواهد بود.
وی با بیان اینکه عامل انسانی عمده علت تصادفات در سطح جاده های استان است، اظهار کرد: فعالیت حوزه ایمنی راه ها به ۲ بخش فعالیت های خودمعرفی راه و بخشنده کردن محورها تقسیم می شود.
وی افزود: فعالیت خود معرفی راه شامل اقداماتی می شود که منجر به مشخص شدن سهم عبور راننده از مسیر حرکت خود است و در این راستا اقداماتی از جمله خط کشی راه ها و نصب تابلو علائم توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح محورهای استان اجرا می شود که بسیار پر هزینه هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با محدودیت های اعتباری موجود، ایجاد شرایط ایده آل در حوزه خودمعرفی راه ها مشکل است و علاوه بر هزینه بالای این پروژه ها، سرقت تابلوعلائم و تجهیزات ترافیکی نیز اتفاق می افتد که می توان از ظرفیت کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان برای حل مشکل اعتبار و سرقت استفاده کرد.
جولانژاد ادامه داد: اقدامات بخشنده کردن محورها شامل اصلاح شیب شیروانی و شیار لرزاننده است که با اجرای آنها، درصورتی که کاربر جاده ای خطایی در رانندگی داشته باشد، جاده کمترین مجازات را برای آن خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طی سال های گذشته اقدامات خوبی در این ۲ بخش انجام داده است، تأکید کرد: اولویت ایمن سازی محورهای استان بر اساس محورهای پرتصادف خواهد بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی توسط بخش خصوصی اجرا می شود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به دنبال ایجاد مشوق هایی برای استفاده از توان این بخش برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی با اولویت ایجاد در آزادراه و محورهای پر تصادف است.
جولانژاد با اشاره به کاهش سرعت رانندگی در شب با نزدیک شدن به دوربین های ثبت تخلف، عنوان کرد: این کاهش به آگاهی کاربر جاده ای از وجود دوربین اتفاق می افتد که در این راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نظر دارد سرعت متوسط بین دو دوربین در طول محور را کنترل کند که در نهایت منجر به کاهش تصادفات جاده ای خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ با همکاری پلیس راه استان، طبق شاخص های تعیین شده تعداد ۱۲۰ نقطه پرحادثه در طول محورهای استان احصاء و مصوب شد و تاکنون بیش از ۳۴ نقطه از این تعداد رفع حادثه گردیده است.
نظر شما