۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۱۷
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 84790184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیگیری مطالبات اصناف شیراز در نشست مشترک با مدیرکل امور مالیاتی فارس

شیراز- ایرنا- مطالبات اصناف شیراز در نشست مشترک هیات رییسه اتاق اصناف مرکز فارس و روسای اتحادیه صنفی شهرستان شیراز با مدیر کل امور مالیاتی این استان بررسی و پیگیری شد.

به گزارش دریافتی چهارشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف مرکز فارس، رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس در این خصوص گفت: بعد از این نشست مقرر شد که یک نشست مشترک نیز با حضور روسای اتحادیه‌های صنفی برگزار شود.

سید محمود هاشمی افزود: نگاه مدیر کل امور مالیاتی فارس یک نگاه حمایتی از جامعه اصناف و در جهت حل مشکلات موجود در چارچوب قانون بود.

او ادامه داد: در نشست بعدی نیز روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان شیراز به عنوان نمایندگان اعضای تحت پوشش خود شرکت خواهند کرد و مطالبات کسبه و بازاریان شیراز نیز مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی در خصوص ابهامات و موارد مطروحه در خصوص میزان مالیات فعالان اقتصادی در سال گذشته افزود: از آنجا که برخی از ضرایب اینتا کد (ضریب سود برای هر رسته) جهت تعیین درآمد مشمول مالیات با میزان ضریب تعیین شده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تایید کمیسیون نظارت بر تشکل های صنفی مرکز استان مغایرت داشته، لذا در مرحله اول مودیانی که قصد تنظیم آیین نامه با استفاده از فرم تبصره ماده ۱۰۰ را دارند ، ابتدا با اعمال ضریب سازمان حمایت در فروش دستگاه کارت خوان خود، نسبت به تعیین و محاسبه مالیات خود اقدام کنند.

هاشمی افزود: در ادامه نیز ضمن مقایسه با مالیات تعیین شده در سامانه سازمان امور مالیاتی، در صورتی که مالیات محاسبه شده توسط آن سازمان مورد توافق و رضایت باشد با استفاده از فرم تبصره ۱۰۰ توافق کرده و در غیر اینصورت نسبت به تنظیم و ارائه اظهار نامه، جهت رسیدگی با تنظیم صورت وضعیت خرید، فروش و هزینه و همچنین خارج نمودن هرگونه گردش بین حساب های غیر مرتبط با فعالیت صنفی خود اقدام کنند.

رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: اعضای صنوف مد نظر داشته باشند در صورت عدم استفاده از فرم تبصره ۱۰۰ (توافق) و تسلیم اظهارنامه، سازمان امور مالیاتی، اعمال ضریب درآمدی را براساس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده لحاظ می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha