۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۲۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84790246
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ژنرال آمریکایی: کنترل روسیه بر شرق اوکراین قطعی نیست

نیویورک - ایرنا- ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که برغم اینکه تعداد نیروهای روسیه در منطقه دونباس از نیروهای اوکراینی بیشتر است و تجهیزات نظامی بیشتری در اختیار دارد، کنترل مسکو در شرق اوکراین قطعی نیست.

این مقام ارشد نظامی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که در جنگ هر امری می تواند رخ دهد. جنگ تحولات زیادی دارد. اما نمی توانم بگویم کنترل روسیه بر شرق اوکراین قطعی است. با این حال اعداد به وضوح به نفع روس ها است.

میلی گفت که "احتمالاً سه چهارم یا بیشتر شهر سورودونتسک اوکراین توسط نیروهای روس تصرف شده است" اما "اوکراینی ها خیابان به خیابان، خانه به خانه با آنها می جنگند."

او همچنین مرحله کنونی جنگ را به‌عنوان نبرد فرسایشی بسیار شدید، "تقریباً شبیه جنگ جهانی اول" توصیف و خاطرنشان کرد که پیشرفت روسیه در منطقه "بسیار کند و بسیار سخت بوده است".

وی ادعا کرد: روس ها با مشکلات زیادی مواجه شده اند. آنها مسائل فرماندهی و کنترل، لجستیکی، اراده، رهبری و طیف گسترده ای از مسائل دیگر دارند. روس ها همچنین متحمل  تلفات بسیار زیادی شده اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در حالیکه کشورش در بحران های مختلف اقتصادی ازجمله انرژی، افزایش قیمت‌ها و تورم بی سابقه در ۴۰ سال اخیر به سر می برد، با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره بسته نظامی جدید واشنگتن به کی یف گفتگو کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با رئیس جمهوری اوکراین به وی اطلاع داده است که واشنگتن یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه و سایر تسلیحات می شود، به کی یف ارائه خواهد کرد.

بایدن گفت: به زلنسکی اطلاع دادم که آمریکا یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه، تسلیحات دفاع ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم های پیشرفته راکتی می شود به اوکراین ارائه خواهد داد.

وی تصریح کرد همچنین یک کمک بشردوستانه اضافی به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار برای مردم اوکراین اعلام می کنم که شامل  تامین آب آشامیدنی، کالاهای ضروری دارویی و سلامتی، غذا، پناهگاه و پول نقد برای خانواده های اوکراینی جهت خرید مایحتاج ضروری می شود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد که روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر کرد.

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha