۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۵:۰۵
کد خبر: 84790302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان موشک انداز در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۵:۰۵
کد خبر: 84790302
آلمان موشک انداز در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

تهران- ایرنا - کریستین لامبرشت وزیر دفاع آلمان اعلام کرد، این کشور سه موشک‌انداز چندگانه موسوم به "مارس ۲" را به اوکراین خواهد داد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، وزیر دفاع آلمان چهارشنبه شب افزود، آموزش نیروهای اوکراینی در هفته‌های آینده آغاز خواهد شد. 

او پس از گفت وگو با سران ۵۰ کشور درباره ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین که در حاشیه نشست ناتو در بروکسل انجام شد، به خبرنگاران گفت که این تسلیحات از انبارهای بوندسوهر در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت. 

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز روز چهارشنبه در بروکسل اعلام کرد، غرب باید ارسال تسلیحات به اوکراین را تشدید کند. 

آستین در نشستی در بروکسل با حضور حدود ۵۰ کشور حامی اوکراین از جمله اعضای ناتو گفت: ما باید تعهد مشترک خود را در دفاع از اوکراین تشدید کنیم و با جدیت بیشتر به این کشور کمک کنیم تا از توانایی اوکراین برای دفاع از شهروندان و سرزمینش اطمینان پیدا کنیم. 

پیش از آغاز این نشست، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت، اعضای این ائتلاف به ارسال تسلیحات سنگین و سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین ادامه خواهند داد. 

در همین حال منابع خبری اعلام کردند که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در چهارمین ماه از جنگ اوکراین، بسته نظامی یک میلیارد دلاری جدیدی به این کشور ارسال می‌کند. 

به نوشته رویترز، این بسته تسلیحاتی جدید شامل سامانه‌های موشکی ضد کشتی، موشک‌های توپخانه‌ای و گلوله‌های توپ‌های هویتزر می‌شود. 

وزیر دفاع کانادا نیز اعلام کرد که این کشور در ادامه کمک‌های نظامی خود به اوکراین قصد دارد تجهیزات نظامی به ارزش ۷ میلیون دلار به کی‌یف ارسال کند. 

آنیتا آنند وزیر دفاع کانادا در بیانیه‌ای گفت: کانادا ۱۰ لوله توپ جایگزین برای توپخانه هویتزر ام -۷۷۷ به عنوان کمک نظامی جدید به ارزش ۹ میلیون دلار کانادا (۶.۹ میلیون دلار آمریکا) در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. 

وی ادامه داد: ما به ارائه کمک‌های نظامی جامع که اوکراین به آن‌ها برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود نیاز دارد، ادامه خواهیم داد. 

کانادا پیش از این توپخانه‌های هویتزرهای ام-۷۷۷ را به اوکراین اهدا کرد و به نیروهای اوکراینی در خصوص چگونگی استفاده از آن‌ها آموزش داد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha