۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84790374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسئولان کشاورزان را از تغییر اراضی شالیزاری دور کنند

رشت _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مسئولان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان های محیط زیست، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و دستگاه قضا برای آینده کشور کشاورزان را از تغییر کاربری شالیزارها دور کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی گیلان و  مدیران زیرمجموعه این سازمان در رشت با اشاره با افزایش چشمگیر قیمت برنج طی ٢ سال اخیر اظهار داشت: جلوگیری از تغییر اراضی شالیزارها و آگاه کردن کشاورزان در این ارتباط باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم کارشناسان و مسئولان جهاد کشاورزی برای ارایه اطلاعات تازه به کشاورزان برای کشت محصولات مختلف افزود: برای بهینه سازی مصرف آب باید به کشاورزان آموزش دهند تا در روش تولید محصولات کشاورزی از جمله برنج از شیوه قرقابی فاصله گرفته و از روش های جدید الگوبرداری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت کشت مکانیزاسیون برای کاهش هزینه ها با بیان اینکه کشاورزی از روش سنتی باید خارج شود ، اظهار داشت: کارشناسان حوزه کشاورزی باید درباره اهمیت روش ماشینی در کشت برنح اطلاعات لازم را به کشاورزان ارایه دهند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه کشاورزی بیان داشت: جهاد کشاورزی در فناوری های جدید در عرصه های تکنولوژی مدرن به جایی رسیده که ١٠٠ برابر اوایل انقلاب عمل می کند اما تا رسیدن به افق ها و قله ها هنوز راه داریم.

وی افزود: اما مردم باید این مهم را بدانند که جهاد کشاورزی در بسیاری از بخش ها با دانش جدید و جوانان تحصیلکرده این حوزه توانسته کشور را در بخش های مختلف مستقل کند.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است. 

٢١ تا ٢٧ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام گرفته است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha