۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84790405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش باران کشاورزان برخی مناطق خراسان شمالی را خوشحال کرد

بجنورد -ایرنا- بارش باران شبانه روز گذشته در برخی مناطق خراسان شمالی موجب خوشحالی کشاورزان این خطه شد و کشتزارها را سیراب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش باران در این موقع از سال موجب شد تا بخشی از تنش و تشنگی باغ ها و مزارع استان کاهش یابد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرد که بارش در بجنورد، شیروان، گیفان و شوقان و سایر مناطق استان ثبت شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در این باره گفت: بیشترین میزان بارندگی در شبانه روز گذشته از ایستگاه سیساب به میزان ۶.۱ میلیمتر ثبت شده است.

هادی شیرازی با بیان اینکه در شیروان هم ۴.۷ میلیمتر بارش باران ثبت شد اظهار داشت: البته بارش باران در بجنورد به میزان قابل توجهی اتفاق نیفتاد اما بارندگی های قابل ملاحظه در مناطقی بود که این اداره کل در آنجا ایستگاه برای سنجش ندارد.

وی افزود: بارش پراکنده باران برای امروز در مناطق مختلف استان از جمله بجنورد، شیروان، فاروج و بخش هایی از راز و جرگلان پیش بینی شده است، برای فردا هم وزش باد شدید همراه با گرد و غبار برای مناطق جنوبی استان محتمل است. 

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته سیساب با کمینه دمای ۱۶ درجه سانتیگراد خنک ترین و اسماعیل آباد و صفی آباد در شهرستان اسفراین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در این مدت کمینه دمای بجنورد ۲۰ درجه و بیشینه دمای آن ۳۳ درجه سانتیگراد ثبت شد.  

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha