۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84790541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج آزادسازی شد

۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84790541
بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج آزادسازی شد

سنندج- ایرنا- رییس کل دادگستری کردستان گفت: بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج و اراضی ملی و کشاورزی این محدوده به طول سه کیلومتر آزادسازی و رفع تصرف شد.

حجت الاسلام حسین حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای سیاست های دستگاه قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه در امر حفاظت از بیت المال و اراضی ملی و حریم و بستر رودخانه ها و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان، بستر و حریم رودخانه قشلاق سنندج و اراضی ملی و کشاورزی به طول سه کیلومتر آزادسازی و رفع تصرف شد.

وی افزود: این امر در راستای صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی و برابر تصمیمات اتخاذ شده در شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اجرا شد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: پس از تعیین دقیق حد بستر این رودخانه و طی مراحل قانونی و با انجام اخطارهای لازم، آگهی قانونی و تعیین مهلت اعتراض به آن و عدم ارائه هر گونه اعتراضی، دستور قضایی لازم در اجرای قانون صادر و اقدام لازم برای آزادسازی بستر رودخانه انجام شد.

وی اضافه کرد: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت المال و برخورد با متصرفین به اراضی ملی با قاطعیت اقدام خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها، جرم محسوب شده و این امر سبب بروز خطرات ناشی از طغیان رودخانه در بارندگی‌های فصلی برای ساکنان مناطق پایین دست شهرستان سنندج می‌شود و نیز آلودگی زیست محیطی آب سد قشلاق را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha