۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84790608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران در دو روز آینده خنک باقی می‌ماند

۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۹
کد خبر: 84790608
هوای مازندران در دو روز آینده خنک باقی می‌ماند

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با شمالی شدن جریان هوا از امروز تا شنبه هفته آینده، از شدت گرمای این استان به طور میانگین بین چهار تا پنج درجه کاسته شود و مردم شاهد خنک‌تر شدن هوا در طی این مدت باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیشبینی هواشناسی، از امروز تا شنبه هفته آینده علاوه بر شرجی بودن هوا و وزش باد، شاهد ابرناکی آسمان مازندران خواهیم بود و در ساعت بعدازظهر نیز با افزایش ابر، رگبا و رعد و برق پراکنده و وزش باد ارتفاعات این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، با تقویت جریانات شمالی، دمای هوا طی امروز و فردا در مقایسه با روز گذشته در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین دو تا چهار و در مناطق ییلاقی نیز بین سه تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود.

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران، خنک‌تر شدن هوا در مناطق مرکزی و شرقی مازندران محسوس تر از سایر نقاط است و بیشترین میزان کاهش دما نیز در طی این مدت مربوط به گلوگاه است. دمای هوای این منطقه از ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته با چهار درجه کاهش در روز جمعه به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق ییلاقی نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگ های مازندران طی دو روز آینده شاهد خنک‌تر شدن دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز در طی این مدت مربوط به سیاه بیشه است. دمای هوای این منطقه از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز چهارشنبه، با پنج درجه کاهش در روز جمعه به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. دمای هوای بلده و رینه نیز با چهار درجه کاهش، فردا جمعه به طور میانگین بین ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ۳۲.۵ و آلاشت با ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته سه درجه کاهش نشان می‌دهد. 

هواشناسی، شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی را از امروز پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده را صاف تا قسمتی ابری، در دامنه‌ها و غرب استان گاهی با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۹ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است. 

با افزایش ناپایداری جوی بویژه از بعدازظهر روز دوشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده شاهد کاهش تدریجی دما، وزش باد و بارش پراکنده باران در سطح استان خواهیم بود و بیشینه دمای استان نیز در طی این مدت بین ۲۳ تا ۲۷ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

هواشناسی، شرایط جوی مازندران در روز چهارشنبه هفته آینده را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما با بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۹ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه و باد ملایم همراه و برای فعالیت هایی دریایی نیز مناسب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha