فلسطین: ترور سه جوان در جنین؛ پاسخ تل آویو به مطالبات آمریکا پیش از سفر بایدن است

تهران - ایرنا - وزارت خارجه فلسطین در واکنش به ترور سه جوان فلسطینی در جنین، این اقدام رژیم صهیونیستی را پاسخی به خواسته‌های آمریکا پیش از سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای تاکید کرد: ترور مردان جوان در جنین پاسخ اسرائیل به خواسته‌های آمریکا برای توقف تشدید تنش‌ها پیش از سفر بایدن است.

روز گذشته، وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن سه جوان فلسطینی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر بر اثر شلیک نظامیان صهیونیستی به یک خودرو در جنین خبر داد.

 فلسطین: ترور سه جوان در جنین؛ پاسخ تل آویو به مطالبات آمریکا پیش از سفر بایدن است

نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی سحرگاه روز جمعه با یورش به شرق جنین، به سمت یک خودروی فلسطینی حامل این ۳ جوان فلسطینی تیراندازی کردند که هرسه این نفر در دم به شهادت رسیدند.

سه جوان ترور شده یوسف ناصر صلاح ۲۳ ساله، لیث صلاح ابوسرور ۲۴ ساله و براء کمال لحوح ۲۴ ساله نام داشتند.

سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گذشته در بیانیه‌ای سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را به سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و عربستان سعودی را تایید و تاریخ این سفر را از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیرماه) اعلام کرد.

 فلسطین: ترور سه جوان در جنین؛ پاسخ تل آویو به مطالبات آمریکا پیش از سفر بایدن است

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه از منطقه خاورمیانه بازدید خواهد کرد تا تعهد قاطع آمریکا به امنیت و رفاه اسرائیل را تقویت کرده و در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس با حضور مصر، عراق و اردن موسوم به GCC+۳ شرکت کند. او همچنین برای پیشبرد منافع امنیتی، اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا با همتایان خود از سراسر منطقه دیدار خواهد کرد.

دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای توافق و عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی است؛ موضوعی که در ماه گذشته میلادی برای نخستین بار تارنمای «اکسیوس» از آن پرده برداشت و رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز به تازگی گزارش‌های بسیاری درباره تحول در روابط عربستان و این رژیم منتشر می‌کنند.

این در حالی است که مردم و گروه‌های مبارز فلسطینی و مقامات و شخصیت‌های سیاسی و دینی در کشورهای اسلامی با محکوم کردن هرگونه عادی سازی روابط برخی حکام عرب با رژیم صهیونیستی، درباره خطرها و پیامدهای چنین اقدامی بر صلح و ثبات منطقه هشدار می‌دهند.

رسانه‌های صهیونیستی هم سه‌شنبه شب گزارش دادند که در سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و سرزمین‌های اشغالی، تشکیل مجمع امنیتی اسرائیل و عربستان اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha