۵۰ هکتار از اراضی دوشان‌تپه در تهران، بوستان‌ و خیابان می‌شود

تهران- ایرنا- شهردار منطقه۱۳ تهران از تبدیل ۵۰ هکتار از اراضی دوشان تپه به بوستان و خیابان تا پایان سال خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شهرداری منطقه۱۳، محمدهادی علی‌احمدی اظهار داشت: ۱۸ درصد مساحت منطقه ۱۳ اراضی دوشان‌تپه است که نزدیک به ۲۲۷ هکتار مساحت دارد.  

شهردار منطقه ۱۳گفت: درباره پادگان نیروی‌هوایی توافقی انجام شد که به امضای اولیه رسیده است و بعد از کسب مجوزهای لازم پرونده آن به شورای‌عالی معماری و شهرسازی می‌رود، احتمالا تصویب این طرح چند ماه در شورا طول خواهد کشید.
 
وی افزود: در گذشته قرار بود ۲۰ هکتار از پادگان تغییر پیدا کند، اما بعد از مذاکرات مکرر در این ۸ ماه برای ۸۰ هکتار توافق شد؛ به همین دلیل نیروی هوایی باید از ستاد کل نیروهای مسلح مجوز موردنیاز را بگیرد.  

به گفته وی، در مرحله بعدی شورای‌عالی معماری و شهرسازی این تغییرات را تأیید می‌کند و وقتی که به شهرداری ابلاغ شود کار به‌ صورت عملی شروع خواهد شد و در قسمت بزرگی که برای استفاده عمومی اختصاص پیدا می‌کند کاربری‌های زیادی می‌توان تعریف و اجرا کرد.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه‌داد: بخشی از اراضی نظامی منطقه به نهاد مربوطه داده می‌شود که باید سرانه‌های لازم بهداشتی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی تامین شود.

 علی‌احمدی گفت: در بیشتر خیابان‌های منطقه، مجوز ۵ طبقه تراکم داده می‌شود، اما حدود۴۰۰ - ۳۰۰ پلاک در مجاورت پادگان نیروی‌هوایی به‌دلیل اینکه مجاور تاسیسات نظامی قرار داشتند، نمی‌توانستند بیشتر از ۳طبقه بسازند.  

وی افزود: مدتی قبل توافق کردیم و محدودیت ارتفاع اطراف نیروی‌هوایی را برداشتیم تا این پلاک‌ها هم بتوانند ۵ طبقه بسازند که بر مرغوبیت زمین‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: عرض خیابان‌های جدید و میزان خودرویی که وارد آنها خواهد شد هم با طرح تفصیلی و هم با کمیته تخصصی شبکه معابر شهر تهران تطبیق پیدا می‌کند تا تأثیر ترافیکی آن در منطقه قابل کنترل باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha