حمید انعامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی و واقع شدن آن در کریدور شمال به جنوب به لحاظ ترانزیت کالا و مسافر، دارای اهمیت ویژه است و تکمیل زیرساختهای این بخش در اولویت قرار دارد.
وی تاکید کرد: طول جاده ارتباطی ازنا به شازند ۷۰ کیلومتر است که حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر در استان مرکزی و حدود ۳۰ کیلومتر دیگر در محدوده راههای حوزه استحفاظی استان لرستان قرار دارد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی از تکمیل عملیات آسفالت ۸ کیلومتر از این جاده ارتباطی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم ۱۰ کیلومتر از این مسیر تا پایان سال تکمیل و بهرهبرداری شود چرا که افتتاح این جاده ارتباطی علاوه بر تکمیل بخشهای مهمی از کریدور شمال به جنوب کشور موجب اتصال روستاها و زمینهای کشاورزی فراوان مسیر به محورهای مواصلاتی استان میشود.
انعامی ادامه داد: جاده ارتباطی توره به بروجرد به عنوان یکی از مسیرهای مواصلاتی مهم مرکز کشور به سمت بندر امام خمینی (ره) و استان خوزستان است و با تکمیل این بخش از پروژه کل مسیر از تهران تا بندر امام(ره) به صورت چهارخطه در دسترس هموطنان قرار میگیرد.
وی بیان کرد: طول این جاده ارتباطی ۲۵ کیلومتر است که پیشرفت فیزیکی این مسیر اکنون ۴۵ درصد است و بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته هفت و نیم کیلومتر از مسیر در سال جاری بهرهبرداری میشود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بخشهایی از این جاده بهرهبرداری شده، بخشی در مرحله خاکریزی و انتهای طرح نیز آماده اجرای عملیات روسازی و آسفالت است که تکمیل بخشهای باقیمانده این طرح نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است.
انعامی تصریح کرد: طول یک بخش از آزادراه اراک به خرم آباد نیز ۶۸ کیلومتر است و این جاده به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی کشور نقش مهمی در توسعه زیرساختهای استان لرستان فراهم میکند و با اتصال نواحی شمالی کشور به بندر امام خمینی(ره) جایگاه ویژهای در واردات و صادرات و ترانزیت کالا در کشور دارد و اکنون این بخش از آزادراه در مرحله آزادسازی اراضی مسیر قرار دارد که ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
نظر شما