۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84792104
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زلزله زدگان خراسان شمالی ۳۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض دریافت کردند

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان از زلزله پارسال در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان استان توزیع شد.  

علی روحانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک بلاعوض برای سرعت دادن به بازسازی ۶۵۰ واحد روستایی و ۱۴۵ واحد شهری خسارت دیده از زلزله سال گذشته توزیع شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن روستایی انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: برای بازسازی هر واحد روستایی خسارت دیده ۳۵ میلیون تومان و برای هر واحد شهری ۴۰ میلیون تومان به خسارت دیدگان پرداخت شد. 

وی با اشاره به توزیع سیمان رایگان میان خسارت دیدگان از زلزله پارسال افزود: سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به صورت رایگان در مناطق روستایی خسارت دیده از زلزله توزیع شد و به ازای هر واحد مسکونی ۱۶۰ پاکت معادل هشت تن از این محصول در اختیار قرار گرفت و در مجموع ۱۲۳ هزار پاکت معادل ۶ هزار و ۱۴۵ تن از این محصول توزیع شده است. 

روحانی خاطرنشان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی زلزله زده در استان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد و اکنون کار بازسازی مناطق خسارت دیده، بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی تصریح کرد: با توجه به تورم و افزایش قیمت ها، تسهیلات بهسازی و بازسازی با سقف ۱۰۰ میلیون تومانی پاسخگوی نیاز برای تکمیل واحد مسکونی نیست از این رو تلاش داریم تا تسهیلات متمم تامین و در اختیار متقاضیان قرار گیرد اما تاکنون محقق نشده است.   

معاون امور بازسازی و مسکن بنیاد مسکن روستایی انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: البته بازسازی و تکمیل برخی از واحدهای مسکونی خسارت دیده با مشکل نقدینگی روبه رو است و برخی افراد توان تامین آن را ندارند. 

بر اساس اعلام  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، زلزله بهار پارسال به یکهزار و ۳۰۲ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای سه شهرستان گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت وارد کرد. 

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۵ ریشتری ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت پارسال مناطقی از جنوب خراسان شمالی و شهر سنخواست و روستاهای اطراف را لرزاند و با گذشت حدود پنج ساعت از نخستین زمین لرزه، ۲ زمین لرزه ۵.۴ و ۴.۲ ریشتری دیگر در بخش های سنخواست و شوقان در شهرستان جاجرم به ثبت رسید. 

شهرستانهای گرمه و جاجرم در جنوب و جنوب غربی خراسان شمالی قرار دارند.  

بر اساس این گزارش در زلزله اردیبهشت پارسال یکهزار و ۳۰۲ واحد مسکونی دچار خسارت شد اما پرداخت تسهیلات بازسازی تنها برای ۶۵۰ واحد روستایی و ۱۴۵ واحد شهری مصوب شد و در عمل بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از این حادثه در روستاها از دریافت تسهیلات بازسازی بازمانده است. 

همچنین ۱۱۷ واحد مسکونی روستاهای شهرستان فاروج در زلزله شهریورماه پارسال دچار خسارت شد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha