هشت کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار می‌شود

همدان-ایرنا- مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان همدان و رئیس کمیته هنری و امور سالن‌های بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از برگزاری هشت کارگاه‌ آموزشی جشنواره با هدف افزایش بهره وری آموزشی خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، «کیانوش بهروزپور» با بیان اینکه بدون شک یکی از بهترین برنامه‌های جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، کارگاه‌های آموزشی است، اظهار داشت: هنرجویان و هنرمندان برای ارتقای سطح به این آموزش ها نیاز مبرم دارند و بهتر است که به تناسب سن در کارگاه‌ها شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت کارگاه‌ها ۱۰ تا ۲۰ نفر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: فراخوان ثبت نام هشت کارگاه‌ از ۲۶ خردادماه منتشر شده است و علاقه مندان می‌توانند به دفتر انجمن هنرهای نمایشی مراجعه یا از طریق شماره ۳۸۳۸۵۸۰۱ اقدام به ثبت نام کنند.        

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان همدان ادامه داد: کارگاه «اثربخشی نمایش بر شکل‌گیری رفتار در کودکان» با حضور "علی پورطبیب"، ویژه مؤلفین و تولیدکنندگان تئاتر کودکان و نوجوانان در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

بهروزپور اظهار داشت: کارگاه «کارگردانی تئاتر» با حضور "محمد عاقبتی" ویژه هنرمندان و کنشگران تئاتری است که حداقل سه سال تجربه‌ حرفه‌ای در زمینه تئاتر برای مخاطبان جوان را داشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان همدان گفت: ۲ کارگاه «ساخت ماسک‌های مقوایی» ویژه هنرمندان و کارگاه «ساخت ماسک» ویژه کودکان بالای هفت سال، توسط ۲ هنرمند ایتالیایی، "دیانا کوستا" و "پابلو دوران"، در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تدارک دیده شده است.

بهروزپورگفت: برگزاری کارگاه آموزشی «تکنیک‌های کتاب‌های پاپ آپ» توسط "ابراهیم شاکری" ویژه نوجوانان و جوانان و سه کارگاه قصه‌گویی و روایت‌گری با عنوان کارگاه «بیا و بشنو» (افسانه‌ی ماه پیشونی)، «قصه‌ی شاهان» (افسانه‌های می‌داس و انگشتان جادویی) و «بارانه و چمچمه خاتون» (روایت تیشتر نگهبان آب و اپوش دیو خشکسالی)، با حضور "بهارک بابک" ویژه کودکان هشت تا ۱۱ سال در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان پیش بینی شده است.

 رئیس کمیته هنری و امور سالن‌های بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با اشاره به اینکه شرایط خاصی برای ثبت نام در نظر گرفته نشده است و هنرمندان تنها باید کپی کارت ملی همراه داشته باشند توصیه کرد که علاقه مندان در کارگاه‌هایی که برایشان مناسب‌تر است ثبت نام کنند زیرا ممکن است استقبال بیش از ظرفیت کارگاه‌ها باشد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین دوره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

به گزارش ایرنا، همدان پایتخت تاریخ و تمدن یکم تا ششم تیرماه میزبان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری امیر مشهدی عباس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha