استاندار مازندران : جامعه ایثارگری باید به الگویی برای مبارزه با فساد تبدیل شوند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با تاکید بر تکریم خانواده‌های معطم شهدا و ایثارگران، گفت : جامعه ایثارگری شاغل در دستگاه‌های اجرایی باید به الگویی تمام عیار برای مبارزه با فساد تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز شنبه در نشست شورای هماهنگی جامعه ایثارگری مازندران با بیان اینکه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شایسته تکریم هستند و توجه به این قشر یک وظیفه است، اظهار داشت: خدمت به جامعه ایثارگری باید مورد توجه و سرلوحه کار مسوولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی بر لزوم فراهم شدن بستر لازم برای به کارگیری بیشتر جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت : ایثارگران امین‌ترین افراد در مبارزه با فساد هستند و باید شرایطی را فراهم کنیم تا از وجود این قشر در بدنه دستگاه‌های دولتی بیشتر استفاده شود.

حسینی پور با بیان این که مطابق قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران مصوب سال ۸۶، دستگاه‌های اجرایی، موسسات و شرکت‌های دولتی مکلف و موظف هستند که بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از جامعه ایثارگری تامین کنند، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با شناسایی ظرفیت ها و استفاده بهینه از امکانات موجود، زمینه جذب و به کارگیری خانواده های ایثاگران را  فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران از مسوولان دستگاه‌های اجرایی خواست با استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای تکلیف بند "د" تبصره "۲۰" قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، اهتمام بیشتری داشته باشند.

حسینی‌پور با بیان ا ینکه عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا و جانفشانی ایثارگران است، گفت: رزمندگان اسلام در سخت‌ترین شرایط جنگ تحمیلی، در راستای حفاظت از کیان اسلامی از تمام هستی خود گذشتند و بر همین اساس رسیدگی به مشکلات این این قشر وظیفه اصلی دولتمردان است. 
وی با بیان این که رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه است و برای تحقق این مهم باید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده کرد، افزود : باید با اطلاع رسانی مناسب و اصولی و تنویر افکار عمومی، اقشار مختلف مردم را نسبت به حفظ شان و جایگاه جامعه ایثارگری و تکریم این قشر، حساس‌تر کرد.

استاندار مازندران تاکید کرد : در شرایطی که خرده تهاجم های فرهنگی بسیار زیادی مازندران را تهدید می‌کند، می‌توان از ظرفیت جامعه ایثاگری در ر استای مقابله با این توطئه‌های دشمنان استفاده کرد.

وی با بیان این که در حوزه مربوط به جامعه ایثارگری، قوانین مطلوبی وضع شده است،  افزود : با مطالعه این قوانین، می‌توان از دستگاه‌های اجرایی مطالبه گری کرد. 
مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha