۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84792764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج همه ظرفیت‌ها برای رفع بحران آب در بجستان خراسان رضوی

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت: همه امکانات و ظرفیتهای منطقه‌ای و استان خراسان رضوی برای رفع معضل و بحران تامین آب شرب در این شهرستان بسیج شدند.

حسن حیدری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال قطعی و افت فشار تامین آب شرب در بجستان و بروز مشکلات بسیار برای شهروندان بجستانی که در نتیجه بروز اتفاقات در خط انتقال آب این شهرستان طی چند روز گذشته ایجاد شد، با دستور استاندار خراسان رضوی علاوه بر تامین اعتبار مناسب، سرعت‌بخشی در رفع این بحران در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بجستان به صورت اضطراری برگزار و مصوبات خوبی به دنبال داشت، بیان کرد: اکنون هیچ مشکلی از نظر تامین بودجه برای کاهش این معضل وجود ندارد و طرحهای خوبی برای پایدارسازی تامین آب شرب ن بجستان در دست انجام است.

حیدری مهمترین علت بروز بحران و مشکلات در تامین آب شرب بجستان را فرسودگی و بروز اتفاقات در خط انتقال آب این شهرستان ذکر کرد و افزود: چهار حلقه چاه با دبی ۳۰ لیتر در ثانیه برای تامین آب بجستان فعال بود که به دلیل فرسودگی و بروز اتفاقات فوق دو چاه از مدار خارج شد.

فرماندار بجستان بیان کرد: شکستگی خط انتقال در فاصله ۲۷ کیلومتری از دشت منصوری به دلیل فرسودگی خط انتقال موجب کاهش فشار و قطع آب خط انتقال در بجستان طی چند روز اخیر شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس برای سرعت‌بخشی در کاهش مشکل تامین آب شرب پایدار در شهرستان بجستان قرار شد، روند اجرای طرح‌های در دست اجرا شامل احداث یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت سه هزار متر مکعب برای افزایش توان ذخیره‌سازی و تاب‌آوری شهر در برابر قطع جریان آب خطوط انتقال و همچنین ساخت یک باب مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و سوله برای اجرای سایت آب شیرکن با ظرفیت بالاتر شتاب گیرد.

رییس امور آب و فاضلاب بجستان هم به خبرنگار ایرنا گفت: بدنبال وقوع دو مورد اتفاق در ۲۳ و ۲۶ خردادماه جاری در مسیر خط انتقال آب این شهر شهروندان بجستانی با مشکلات متعدد افت و قطعی آب مواجه شدند که در کنار اقدامات لازم برای رفع اتفاقها با بهره گیری از ظرفیتهای این شهرستان و سایر شهرستانهای همجوار تامین آب با تانکر در دستور کار قرار گرفت و تمامی جایگاههای برداشت آب هم در این مدت فعال بودند.

محمدرضا اکبرنیا از شهروندان بجستانی خواست که تا زمان تکمیل طرحهای مهم آبرسانی در دست اجرا با پرهیز از مصارف غیر ضروری و اسراف در استفاده از آب شرب، امور آب و فاضلاب این شهرستان را در ارایه خدمات و تامین آب شرب پایدار یاری دهند.

 مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی هم پیش از این در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران بجستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال برای تقویت شبکه آب شرب این شهرستان خبر داد.

سید ابراهیم علوی افزود: شکستگی خط انتقال در فاصله ۲۷ کیلومتری از دشت منصوری به دلیل فرسودگی و کمبود ظرفیت مخازن آب در بجستان مهمترین علت کاهش فشار و قطع آب خط انتقال در این شهر طی روزهای اخیر بوده است.

وی ادامه داد: تا زمان انجام عملیات ترمیم خط انتقال توسط گروههای رفع اتفاق، خط انتقال آب به دلیل کمبود ظرفیت مخازن ذخیره، خالی از آب شد و موجودی مخزن بجستان هم مورد استفاده قرار گرفت و در نتیجه شهروندان با چند ساعت قطعی آب مواجه شدند.

حدود ۱۵ هزار مشترک در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب بجستان قرار دارند.

از مجموع  ۵۹ روستای این شهرستان  ۳۱ روستا بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب قرار دارند و بقیه کم جمعیت بوده و در حد آبادی محسوب شده که با تانکر آبرسانی می‌شوند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha