۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84792951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات عمرانی خراسان جنوبی ۳۶ درصد افزایش یافت

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبر: 84792951
اعتبارات عمرانی خراسان جنوبی ۳۶ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات عمرانی استان در سرفصل‌های تملک و داریی، توازن و نفت از ۷۸۵ میلیارد تومان در سال گذشته به هزار و ۶۹ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ افزایش یافت که رشد ۳۶ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین اعتبارات هزینه‌ای استان نیز در سال مالی ۱۴۰۰، ۴۷۱ میلیارد تومان بود که در سال مالی ۱۴۰۱به ۶۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت و رشد ۲۹ درصدی دارد.

وی پیش‌بینی کرد: اعتبارات عمرانی خراسان جنوبی در سال مالی۱۴۰۰ با اختصاص اعتبار از سایر ردیف‌ها و با احتساب اعتبارات عمرانی سفر رییس جمهور به سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در شورای برنامه‌ریزی استان سهم اعتبارات شهرستان‌های خراسان جنوبی به صورت درصدی به تصویب اعضا رسید، اضافه کرد: توزیع اعتبارات در سال جاری براساس روش علمی و تخصصی انجام شده است.

قناعت با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی از جذب حداکثری اعتبارات ملی وزارت‌خانه‌ها غافل نشوند، اضافه کرد: در مجموع ۸۰ درصد اعتبارات کشور به صورت ملی و ۲۰ درصد به صورت استانی تخصیص می‌یابد که با توجه به حجم بالای اعتبارات ملی، مدیران دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری اعتبارات ملی بکارگیرند.

وی با اشاره به اینکه در سفر معاون اجرایی رییس جمهور به خراسان جنوبی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر رییس جمهور اضافه شد و اعتبارات این سفر به هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید، اضافه کرد: تاکنون یک و ششم اعتبارات سفر رییس جمهور به استان تزریق و بین دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی توزیع شده است.

قناعت عنوان کرد: خراسان جنوبی جزو نخستین استان‌هایی بود که هدف سفر رییس جمهور قرار گرفت که این موضوع به نفع استان شد و اعتبارات سفر زودتر از سایر استان‌ها به خراسان جنوبی تزریق شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اتمام سال مالی ۱۴۰۰، مسوولان دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات سال مالی جاری بکارگیرند و در خصوص جذب این اعتبارات به صورت هفتگی جلساتی با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه انتظار ما این است که مسوولان نگاه بخشی نداشته باشند و نگاه استانی در مولدسازی املاک مازاد دولت داشته باشند، اضافه کرد: انتظار ما از مسوولان دستگاه‌های اجرایی این است که منفعت استان را در مولدسازی املاک مازاد دولت از منفعت وزارت خانه‌ها ترجیح دهند تا شاهد توسعه استان باشیم.

قناعت افزود: نباید در شرایطی که برخی دستگاه‌های برای ارائه خدمات به مردم از نبود مکان رنج می‌برند، برخی دستگاه‌های املاک مازاد آنان خاک بخورد، از آنجایی این املاک سرمایه ملی است باید مورد استفاده عموم قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: کارگروه مولدسازی املاک مازاد دولت فعال‌تر و جدی‌تر از گذشته برگزار شود تا در این کارگروه املاک دولتی مازاد تبدیل وضعیت و مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است توزیع اعتبارات به ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی براساس درصد، واگذاری ساختمان شماره ۲ اداره‌کل استاندارد استان به عنوان ملک مازاد به شورای هماهنگی مواد مخدر برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶، طرح و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست و نحوه توزیع اعتبارات جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ از دستورکارهای شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بود که با رای حداکثری اعضا به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha