سرهنگ رحیم حاجی دهآبادی روز یکشنبه در واکنش به افزایش سوانح رانندگی ناشی از برخورد وسیله نقلیه با گاردریلهای حاشیه جاده در این استان در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در زمینه سهم این گاردریل ها در وقوع تصادفات افزود: در اینگونه برخوردها مقصر اصلی راننده است و نه گاردریل.
وی اظهار داشت: خودرو شماری از رانندگان برون شهری بعلت خواب آلودگی یا خستگی راننده از جاده منحرف و به گاردیل برخورد می کند که هر چند صدماتی به بار می اورد اما اگر این تجهیزات در اطراف جاده ها نباشند صدمات و خسارات وارده چندین برابر خواهد بود.
به گفته سرهنگ ده آبادی این گاردریل ها باعث کاهش خسارت جانی و مالی میشود زیرا اگر نباشد خودروها از جاده خارج و پس از برخورد با موانع خارج جاده، واژگون و خسارت جانی و مالی بیشتری بر جا می گذارند.
وی اضافه کرد: نصب و وجود گاردریل در اطراف جاده ها ضروی و مورد تاکید پلیس راه است.
رییس پلیس راه یزد از رانندگان هم خواست هنگام خستگی از رانندگی اجتناب کنند و اگر داروی خواب آور مصرف کرده اند تا ۲۴ ساعت بعد از مصرف، رانندگی نکنند، همچنین در زمان رانندگی های طولانی مدت هر ۲ ساعت یکبار به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
برخورد خودروها با گاردریل های کنار جاده بخصوص مسیر یزد- تفت- شیراز به یکی از سوانح و حوادث ثابت رانندگی در استان یزد تبدیل شده است.
در تازه ترین حادثه از این نوع، برخورد خودروی وانت مزدا با گاردریل در جاده تفت به شیراز، شنبه شب، چهار مصدوم بر جا گذاشت که حال یکی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
همچنین برخورد یک دستگاه پراید بامداد ۲۱ خرداد ماه در محور تفت به روستای اسلامیه در مسیر شیراز موجب مصدومیت هشت تن شد.
همچنین برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ اردببهشت ماه امسال در مسیر تفت به یزد روبروی پارک کوهستان منجر به جان باختن هر چهار سرنشین این خودرو شد.
نظر شما