۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 807
کد خبر: 84793395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفر وزیر نیرو پاکستان به ایران با هدف افزایش همکاری‌های انرژی

تهران- ایرنا- «خرم دستگیر خان» وزیر نیرو پاکستان با هدف افزایش همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی، امروز (یکشنبه) به تهران سفر کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت نیرو پاکستان، خرم دستگیر خان روز یکشنبه برای گفت‌وگو با مسوولان ایرانی پیرامون افزایش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه انرژی وارد تهران شد.

وی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از سوی مسوولان وزارت نیرو کشورمان و همچنین سفیر پاکستان در ایران مورد استقبال قرارگرفت.

وزیر نیرو پاکستان قرار است درباره افزایش همکاری‌های انرژی میان ۲‌ همسایه از جمله طرح انتقال برق از ایران به بلوچستان پاکستان گفت‌وگو کند.

سفر خرم دستگیر خان به تهران کمتر از یک هفته پس از سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران انجام‌ می‌شود که طی آن «بلاول بوتو زرداری» با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

هفدهم خردادماه امسال وزیر توسعه و برنامه‌ریزی پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان در اسلام‌آباد با تاکید بر اهمیت همسایگی با جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی، درخواست افزایش میزان برق صادراتی ایران به ایالت بلوچستان پاکستان را ارائه کرد.

 «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان نیز ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور، از آمادگی جمهوری اسلامی برای تامین برق مورد نیاز ایالت بلوچستان خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha