پژوهشگران مشهدی برای نخستین بار در کشور سوزن ویژه درمانهای نخاع تولید کردند

مشهد- ایرنا- پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای نخستین بار در کشور موفق به تولید سوزن "اسپاینال" ویژه بی‌حسی نخاعی شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این محصول که از حساسیت بالایی برخوردار است و به صورت متداول برای تزریق مایع بی‌حسی یا  نمونه‌برداری مایع نخاعی کاربرد دارد، برای اولین بار در ایران تولید شده است و در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۱ رونمایی شد.

رییس مرکز رشد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: این محصول توسط شرکت رویان طب قائم مستقر در این مرکز طراحی و تولید شده است.

 دکتر سید علی موسوی شایق افزود: سوزن اسپاینال موجود، براساس مدل خارجی آن مهندسی معکوس و بهینه شده، تمام استانداردهای اختصاصی را در رده کیفی بالایی کسب کرده، دارای پروانه ساخت و استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت می باشد و هم اکنون آماده و امکان عرضه در بازار تجاری تجهیزات پزشکی را دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیش از ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی، هم‌اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha