۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84793490
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه های اداری به هر شکل ممکن مشکلات مردم را حل کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه قروه ضمن تاکید بر نقش و اهمیت شورای فرهنگ عمومی در حل مشکلات و معضلات اجتماعی گفت: دستگاه های اداری نباید فقط به وظایف قانونی خود اکتفا کنند بلکه می طلبد خارج از چارچوب اداری و به هر شکل ممکن، مشکلات را پیگیری و آنها را رفع کنند.

به گزارش ایرنا،  حجت الاسلام عابدین رستمی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی قروه با اشاره به اینکه اکتفا دستگاه های اداری به وظایف قانونی باعث معضلاتی می شود، افزود: مسوولین و دستگاه های ذی ربط می توانند برای حل معضلات اجتماعی واسطه شوند و با دید درون بخشی به مسائل نگاه کنند.

وی افزود: اگر مدیری قرار باشد فقط تابع قوانین دستگاه خود باشد و به سایر دستگاه های اداری توجه نکند و قدمی در حل معضل برندارد مردم متضرر می شوند.  

امام جمعه قروه به ذکر مثالی روی آورد و گفت: در شرایطی که اسباب و اثاثیه مستاجری به خیابان ریخته شده و حکم تخلیه ملک هم از سوی دادگستری برای مستاجر صادر می شود می توان از طریق واسطه و خارج از چارچوب اداری مشکل را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع در ادارات و انتقادات سازنده نسبت به اشخاص جز مسائل فرهنگی است و محل تصمیم گیری آن همان شورای فرهنگ عمومی است.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی عالی ترین شورای فرهنگی و مرکز تصمیم گیری های کلان فرهنگی شهرستان است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی از بخش های مظلومی است که مورد توجه قرار نگرفته لذا لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهتمام و توجه ای به این موضوع ویژه داشته باشد.

وی عنوان کرد: برای مطالبات مردم باید اولویت بندی کنیم برای اینکه این شورا جایگاه بالا دستی و قدرتمندتر داشته باشد باید مصوبات اجرا شود و حضور مسوولین ذی ربط الزامی باشد.

امام جمعه قروه با بیان اینکه خروجی و نقشی که ادارات درباره معضلات اجتماعی انجام می دهند مهم است، افزود: در زمینه مساله معتادان متجاهر با کمک نیروی انتظامی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قروه ظرفیت برگزاری آیین های سنتی و آیینی از تئاتر تا دیگر هنرها را دارد، گفت: می توان مستندی درباره اسطوره های قروه همانند "فرهاد تاش" ساخت.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قروه هم در این نشست گفت: هر هفته معتادان متجاهر جمع آوری و ساماندهی و در کمیته مرتبط راهی کمپ می شوند اما چون در جایی اشتغال ندارند بعد از کمپ دوباره سراغ مواد می روند لذا باید اشتغالی برای آن ها فراهم شود.

سرهنگ "علیرضا صفری" افزود: بعضی از احکام با تاخیر اجرا می شوند و وجود موتورسواران در مکان های تفریحی قروه به یک معضل تبدیل شده است.

شهر قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha