مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان‌سمنان در ۷۸ رشته کارشناسی دانشجو می‌پذیرد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان‌سمنان گفت: مراکز این دانشگاه در رشته های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی و کاربردی با رشد ۲ برابری نسبت به سال قبل در ۷۸ رشته در ترم مهر دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید محمدیان سمنانی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: متقاضیان مقطع کارشناسی ناپیوسته در دوره حرفه ای و مهندسی فناوری و گروه های فرهنگ و هنر، مدیریت، خدمات کشاورزی و صنعت از تیرماه امکان ثبت نام دارند.

وی افزود: متقاضیان با مدرک تحصیلی کاردانی به بالا با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ترم مهرماه امکان ثبت نام دارند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان‌سمنان ادامه داد: با افزایش رشته های جدید و متنوع شمار رشته های مقطع کارشناسی ناپیوسته افزایش یافته است و دانشجویان در ۱۲ مرکز آموزشی علمی کاربردی استان امکان تحصیل دارند.

محمدیان سمنانی با اشاره به پیش بینی ایجاد مراکز آموزشی علمی کاربردی در دامغان و گرمسار تصریح کرد: ۲ مرکز در شاهرود، یک مرکز در بیارجمند، ۲ مرکز در مهدیشهر و هفت مرکز در سمنان فعال است و شمار دانش آموختگان مراکز آموزشی علمی و کاربردی استان به ۲۳ هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به تحصیل ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان سمنان اظهارداشت: مدرسان با مدارک دانشگاهی و مدرسان خبره و صنعت کار ( بدون مدارک دانشگاهی) مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان‌سمنان با اشاره به فراهم شدن امکان برگزاری کلاس های آموزشی در روزهای پنجشنبه و جمعه یادآورشد: بر اساس نیازسنجی فراخوان جذب مدرسان حق التدریس در تیرماه برای سال آموزشی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ منتشر می شود و دوره های توانمندسازی مدرسان جدید برای ارتقا عملکرد کیفی مدرسان نیز پیش از آغاز سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

محمدیان سمنان خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان، بورسیه تحصیلی دانشجویان، پرداخت وام دانشجویی و نرخ پایین شهریه به نسبت دیگر دانشگاه ها از مزایای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان‌سمنان از احیای مراکز دانشگاهی علمی کابردی شهرداری سمنان و منحل شدن دانشگاه علمی کاربردی دادگستری خبرداد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha