طرح ضربتی برخورد با متکدیان در مهاباد کلید خورد
عکس تزیینی است

مهاباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: طرح ضربتی مقابله با پدیده تکدی گری و برخورد با متکدیان در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، سلیمان پاکزاد روز یکشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان مهاباد افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی مجوز نگهداری و برخورد قانونی با جرم تکدی گری در قالب کلاشی صادر و منبعد تکدیان جمع آوری شده برای طی مراحل قانونی تحویل دادگستری خواهند شد. 

وی با بیان اینکه رویه قبلی مقابله با تکدی گری اثربخشی خاصی در پی نداشت ادامه داد: نیاز است در این رابطه با برخورد قاطع و بدون اغماض با این افراد و همچنین شناسایی سرشاخه های متکدیان در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد بیان کرد:  شهرداری هم باید نسبت ایجاد یک مکان برای استقرار متکدیان و نگهداری آنان به صورت موقت را در دستور کار قرار دهد تا بتوان نسبت به تعیین تکلیف و اعمال جرم آنان اقدام شود.

سرپرست ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد هم در این جلسه گفت: طی یک ماه گذشته ۱۶ متکدی در مناطق مختلف سطح شهر شناسایی، جمع آوری و ساماندهی شدند.

لقمان برخانه، با بیان اینکه اغلب متکدیان این شهرستان غیربومی هستند، افزود از مجموع افراد جمع آوری شده ۱۴ نفر غیربومی، ۲ نفر بومی و ۱۲ متکدی نیز زن بودند. 

وی تاکید کرد: طرح جمع‌آوری و برخورد با متکدیان و معتادان متجاهر به طور جدی توسط گروه گشت شهری و نیروی انتظامی در این شهر ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر با سامانە ١٣٧ ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، افزایش قابل توجه متدکیان به خصوص سرازیر شدن گدایانی از شهرهای مختلف به مهاباد موجب اعتراض شهروندان شده و همچنین چهره شهر را نیز زشت کرده است.

مهاباد ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha