۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84794193
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس دادگستری آذربایجان غربی دستور تعیین تکلیف ۳ نوع کالای توقیفی را صادر کرد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، دستور داد سه نوع کالا از جمله «ام دی اف، خودرو و طلاجات» توقیفی در گمرکات و انبارها و پارکینگ‌های استان با بررسی کارشناسان دستگاه قضایی تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت اموال تملیکی آذربایجان‌غربی گفت: برخی اموال توقیف شده در گمرک بازرگان از جمله مقادیر زیادی ام دی اف که قسمتی از آن هم در محیط بیرون و هوای آزاد قرار داشت و نیز تعداد زیادی خودرو در برخی انبارهای اداره کل جمع آوری اموال تملیکی باید در سریع‌ترین زمان، تعیین تکلیف و تا پایان تیرماه تکلیف شان روشن شود.
وی با اشاره به محموله طلاجات توقیفی در بانک هم دستور داد تا وضعیت خزانه بانک ملی دقیق معین و تمام طلاجات توقیفی شفاف سازی و اعلام شود تا در سریعترین زمان تعیین تکلیف شوند و از رکود و تضییع اموالی که بیت المال محسوب می‌شود، جلوگیری شود.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین از بازرسان استان خواست طی مکاتبه‌ای با گمرکات استان از آنها بخواهند لیست اموال توقیفی یا متروکه موجود را در اسرع وقت با بیان دقیق مشخصات و میزان و زمان توقیف جهت اتخاذ تصمیمات قضایی اعلام کنند.
عتباتی تاکید کرد: صدور دستور فروش قسمتی از ام دی اف ها که قاچاق هستند توسط بازپرس پرونده صادر شده و نسبت به مابقی ام دی اف ها وفق مقررات کالای متروکه اقدام لازم معمول شود.
وی در خصوص خودروهای توقیفی در پارکینگ‌های استان هم دستور داد اکیپی متشکل از تعزیرات حکومتی، سازمان اموال تملیکی، دادستانی و نیروی انتظامی شهرستان درخصوص تک تک خودروها بررسی لازم معمول و نسبت به تعیین تکلیف آنها در سریع‌ترین زمان ممکن اتخاذ تصمیم کنند.
عتباتی اضافه کرد: تعیین تکلیف اموال ناشی از جرم یکی از تکالیفی است که در قوانین و در مراحل مختلف رسیدگی بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.
وی افزود: عدم تعیین تکلیف اموال چه در گمرکات و چه در انبارهای اموال تملیکی و یا در هر مرحله از رسیدگی می‌تواند موجب تضییع حقوق دولت و بیت المال یا مردم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha