به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی، حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی، جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و تنی چند از اعضای ستاد مدینه منوره امروز از هتل «الاندلوس» محل اسکان یک هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج ایرانی مدینه قبل بازدید به عمل آوردند.
در جریان این بازدید رئیس سازمان حج و زیارت از نزدیک در جریان خدمت رسانی و اسکان و سرو غذای زائران قرار گرفت، زائران در این بازدید ضمن تقدیر از خدمات سازمان حج و زیارت دغدغه هایی را در خصوص اسکان و تغذیه بیان کردند که دکتر حسینی و سایر اعضای ستاد پاسخ لازم را ارائه کردند.
۱۰ کاروان با ۱۵۰۰ حاجی در هتل الاندلوس
کاروان هایی از استان های شمال و جنوب و مرکز کشور با گویش ها و ذائقه های مختلف کنار یکدیگر در شهر مدینه و در هتل الاندلوس اسکان یافته اند و تنها چیزی که موجب نظم در این هتل شده این همدلی و اتحاد است. اینها صحبت های زائر اصفهانی است که فردا راهی مکه مکرمه می شود.
این زائر اصفهانی از خدمات سازمان حج و زیارت در زمینه تغذیه و تدارکات و همچنین اسکان تشکر می کند و برخی دغدغه ها همانند تاخیر در پروازها را از چشم دست اندرکاران این سازمان نمی بیند و آن را طبیعی می داند.
هتل الاندلوس که یک هزار و ۵۰۰ حاجی ایرانی را در خود جای داده و در نزدیکی حرم مطهر نبوی و بقیع قرار دارد موجب شده تا زائران در هر ساعت از شبانه روز که تمایل به حضور در حرم را داشته باشند به این مکان معنوی مشرف شوند و این نزدیکی و همچنین بهداشت هتل موجب شده تا اکثریت رضایتمندی خود را در مقابل چشم رئیس سازمان حج و زیارت و دست اندرکاران بیان کنند.
کاروان های تبریز، کرمان، زنجان و اصفهان در حال حاضر در هتل الاندلوس حضور دارند و ۵ شب را در این محل سکنی دارند و پس از آن بعد از حضور در میقات شجره به وسیله حمل و نقل برون شهری عازم مکه مکرمه می شوند.
حسن یزدانی زائر اصفهانی خدمات را راضی کننده می داند و می گوید: تغذیه، تدارکات، اسکان و تمامی خدمات به ویژه رفتار و اخلاق مناسب مدیران مجموعه و کاروان بسیار عالی است و می توان بالاترین نمره را به این زحمتکشان اعطا کرد.
حسنعلی ولیی که از شهرستان نوربهارزنجان با حج تمتع مشرف شده نیز می گوید: پس از سالهای متمادی و بعد از انتظاری طولانی به این سفر مشرف شده ام و خدا را شاکر هستم و از زحمات و خدمات مناسب سازمان حج و زیارت و مدیران ایرانی هتل تشکر ویژه می کنم .
حکمعلی براتی از زنجان نیز بالاترین نمره را بابت رضایتمندی از خدمات دست اندرکاران سازمان حج و زیارت ارائه می دهد و برای همه خادمان و عوامل دعای خیر می کند.
در میان این شور وحال و قدردانی بابت رضایتمندی از خدمات برخی از بانوان و آقایان نیز درخواست هایی مانند افزایش سبزیجات در سفره تغذیه زائران و بهبود کیفیت غذا را خواستار شدند که رئیس سازمان حج و زیارت توضیحات لازم و همچنین دستورات مقتضی را به دست اندرکاران صادر کرد.
زرد پوشان واحد امداد زائران کار خود را آغاز کردند
واحد امداد و راهنمایی زائران کار خود را در سرزمین وحی و مکه مکرمه آغاز کرد تا آرامش خاطر و قوت قلبی برای حاجیانی باشد که در هر ساعت شبانه روز راه تردد خود را نمی یابند و دچار استرس می شوند.
واحد امداد و راهنمایی زائران سالهاست که به صورت متمرکز و منسجم در ایام حج با لباس های زرد رنگ و شمایلی مشخص به فعالیت در اطراف مسجدالحرام، کنار ایستگاه های نقل، مشاعر مقدسه، منا، طول مسیر منا تا جمرات، عرفات و سایر نقاطی که احساس می شود زائران با مشکل در یافتن مسیرها مواجه شوند، به فعالیت شبانه روزی می پردازد.
در این میان این واحد بگونه ای اطمینان و قوت قلب به زائران می دهد و افرادی که به هر دلیلی هتل محل اقامت خود را در مکه نمی یابند یا اینکه چادرهای محل اقامت خود در عرفات و منا را پیدا نمی کنند با راهنمایی خادمان و زحمتکشان زرد پوش راهنمایی می شوند.
واحد امداد و راهنمایی زائران به طور ۲۴ ساعت به خدمت رسانی برای ضیوف الرحمان می پردازد و از هیچ کوششی در راستای افزایش رضایتمندی زائران دریغ نمی ورزد.
نظر شما