دشمنان با تمرکز بر پوچی و دروغ در پی القای ناامیدی و یاس در کشور هستند

شهرکرد- ایرنا- رییس‌ سازمان بسیج‌ مستضعفین‌ با بیان اینکه تحصیل و تعقیب‌ اهداف انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا است، گفت: دشمنان بی رحمانه بر ملت ایران می‌تازند و با تمرکز بر پوچی و دروغ می‌خواهند، ناامیدی و یاس را به ملت ایران القا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در آیین شب شعر نخستین کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور که با عنوان "شهدای ایل" و به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد، افزود: در عرصه کنونی، دشمن در یک جنگ ترکیبی در تلاش برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است‌ و در این میان، مهمترین حوزه مقابله با دشمن، جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه اشعار قرائت شده در شب شعر کنگره شهدای عشایر به نوعی حضور فعال در عرصه جهاد تبیین به‌ شمار می‌آید، تصریح کرد: سرایندگان این اشعار و مضامین به شکلی هوشمندانه و هنرمندانه نشان دادند که به شرایط موجود و مختصات فعلی انقلاب اسلامی، میهن و ملت بزرگ ایران آگاه هستند و این خود بیانگر حد ممتاز و اعلای‌ بصیرت‌ عشایر در شرایط کنونی است.

سلیمانی بر الگوگیری‌ از عشایر در عرصه جهاد تبیین تاکید کرد و ادامه داد: لازم است همگان با کنشگری‌ فعال‌ و موثر، ترفندهای دشمن به ویژه در فضای مجازی را خنثی کنند.

رییس‌ سازمان بسیج مستضعفان‌ کشور اظهار داشت: دشمنان بی رحمانه بر ملت ایران می‌تازند و با تمرکز بر پوچی و دروغ می‌خواهند، ناامیدی و یاس را به ملت ایران القا کنند و هر کسی که در فضای مجازی و پر از ترفند و حیله دشمنان انقلاب سیر می‌کند، دچار ناامیدی و بحران هویت شده و احساس می‌کند که به پایان راه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در خارج از این فضای پرتنش و حیله دشمن، راه انقلاب همچنان روشن است، تصریح کرد: مسیر ملت ایران نیز در حال رسیدن به اهداف متعالی در شرایط صعودی قرار دارد و بخشی از مشکلاتی که دیده می‌شود نیز  ناشی از حرکات و توطئه‌های‌ دشمنان است.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود جامعه عشایری ایران را پرچمدار افتخار، عزت، عظمت و دیانت در طول تاریخ دانست و گفت: همراهی و تبعیت از امامت و ولایت، شجاعت و مقاومت در برابر دشمنان و خدمتگزاری و فداکاری در راه اسلام، میهن و مردم از ویژگی‌های‌ برجسته جامعه عشایری است.

وی با بیان اینکه عشایر همواره حامل‌ پیام‌ عزت و افتخار برای ایران هستند، افزود: همراهی عشایر ایران با مردم، چه در دوران پیش از انقلاب و چه در زمان به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس سندی‌ گویایی بر عزت‌مندی‌ و سرافرازی آنان است.

رییس‌ سازمان بسیج مستضعفین‌ به نامه یکی از سران‌ طوایف‌ پاپی‌ در لرستان به امام راحل پس از واقعه خرداد سال ۴۲ و اعلام آمادگی عشایر کشور برای جهاد در راه آرمان‌های‌ مرجعیت جهان تشیع‌ اشاره و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در پاسخ به این نامه از عشایر به عنوان ذخایر بقیه‌الله نام بردند و در فواصل بعدی نیز بارها عشایر را ذخایر انقلاب اسلامی دانستند.

سلیمانی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها در دیدارهای‌ خود از مناطق عشایری و گفت‌وگو با عشایر، کلام امام راحل درباره عشایر را تکرار کرده و سجایا، دیانت و فداکاری این قشر اثرگذار را متذکر شده‌اند.  

وی به دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور با مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در وصف سجایای‌ عشایر اشاره کرد و افزود: قدرشناسی‌ از عشایر و شهدا که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند برای‌ همه افراد درس است و باید آن را بر خود فرض بدانند.

به گزارش ایرنا، در شب شعر کنگره بزرگداشت ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور که با عنوان " شهدای ایل" با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی و همچنین شاعران از سراسر کشور در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد، علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرائت شعر، از ۱۲ شاعر برتر این برنامه نیز تجلیل شد.

 دبیر ستاد شب شعر شهدا جامعه عشایری کشور درباره نحوه برگزاری این شب شعر گفت: با پایان یافتن فراخوان، ۳۰۳ قطعه شعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که در این میان ۱۲ شعر از شاعران هفت قوم‌ عشایری انتخاب و برای خوانش در نخستین روز از برگزاری این کنگره ملی در نظر گرفته شد.

امین الله قربانی کشکولی‌ با اشاره به استقبال شعرای اهل سنت از شب‌ شعر شهدای‌ جامعه عشایری‌ کشور افزود: شعرای عشایر علاقه‌مند هستند تا در برنامه‌ای‌ در محضر مقام معظم رهبری به شعرخوانی پرداخته و ارادت خود را به آرمان‌های‌ انقلاب اسلامی و شهدا در قالب هنر به نمایش بگذارند.

تجلیل از ۷۵ شهید مدافع حرم جامعه عشایری کشور و استان چهارمحال و بختیاری با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مسوولان استانی و کشوری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد از دیگر برنامه‌هایی است که برای اجرا در دومین روز از برگزاری این کنگره ملی در نظر گرفته شده است.

مهمترین برنامه کنگره بزرگداشت ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری هم اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی است که ۳۱ خرداد در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد با حضور هزاران نفر از آحاد مردم، خانواده معظم شهدای عشایری کشور و مسوولان و  همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، نمایش، سرود و مداحی برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جامعه عشایری کشور در حاشیه این کنگره ملی در محل مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این کنگره ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha