۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84794360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز مهاباد به اهدای خون افزایش یافت

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۶
کد خبر: 84794360
نیاز مهاباد به اهدای خون افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به اینکه این اداره تامین کننده نیازخونی ۱۱ بیمارستان جنوب آذربایجان‌غربی است، گفت: این پایگاه به اهدای خون در همه گروه‌ها از سوی شهروندان نیکوکار نیاز دارد.

داود نصر روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نیاز خونی جایگزینی ندارد، اظهار کرد: ذخایر بانک خون این اداره با توجه به آغاز فصل کار و همچنین ترس از کرونا کم شده است.

به گفته وی، این شرایط باعث شده آمار مراجعه‌کنندگان با کاهش قابل ملاحظه‌ای روبه رو شود و ضروری است مردم با هر گروه خونی ضمن مراجعه به اداره انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای خون کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون یک امر همیشگی و مستمر است، ادامه داد: عمر فرآورده‌های خونی محدود بوده و در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

رییس اداره انتقال خون مهاباد با تاکید بر اینکه از عموم شهروندان با هر گروه خونی برای اهدای خون دعوت می کنیم به اداره انتقال خون مراجعه کنند، گفت: با توجه به نزدیک به فصل گرما انتظار داریم شهروندان در این دوران هم کمک به بیماران را با اهدای خون خود فراموش نکرده تا بتوان نیاز حیاتی بیماران را تامین کنیم.

نصر با  قدردانی از حس مسوولیت شهروندان در قبال بیماران افزود: اهداکنندگان خون در تمامی روزهای هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۳ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه اقدام به اهدای خون کنند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار نفر برای اهدای خون به اداره انتقال خون مهاباد مراجعه کرده‌اند که حضور این تعداد برای تامین نیازهای این پایگاه کافی نبوده و به اهدای مقادیر بیشتری خون از سوی شهروندان نیاز است.

اداره انتقال خون مهاباد تامین‌کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی از جمله میاندوآب، تکاب، شاهین‌دژ، بوکان، نقده، سردشت، پیرانشهر و تکاب است.

در پایگاه انتقال خون مهاباد گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما (F.F.P)‌ فرآوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha