۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84794535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهره‌برداری دستگاه آندوسونوگرافی بیمارستان توحید سنندج و چند خبر کوتاه

سنندج- ایرنا- بهره‌برداری دستگاه آندوسونوگرافی بیمارستان توحید سنندج، برگزاری نمایشگاه تایپوگرافی "با من بخوان" در دانشکده هنر و معماری، اختتامیه ضیافت اندیشه اساتید و ارائه بسته های تشویقی و حمایتی به رتبه های برتر آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱، سه خبر از دانشگاه کردستان است.

به گزارش ایرنا، رییس بیمارستان توحید سنندج گفت:‌پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه آندوسونوگرافی جهان برای اولین بار در استان کردستان با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

دکتر کورش اخباری افزود:‌ این دستگاه با همت و پیگیری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و حمایت های هیات امنای ارزی وزارت بهداشت خریداری شده است.

وی اضافه کرد: با خرید دستگاه ذکر شده، قادر به پاسخگویی به نیاز بیماران و مراجعان سرپایی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های گوارشی با اقدامات تخصصی وفوق تخصصی هستیم.

رییس بیمارستان توحید سنندج ادامه داد: با توجه به استقرار این دستگاه در مرکز درمانی توحید سنندج، دانشگاه علوم پزشکی قادر به پاسخگویی به نیاز تمام بیماران استان و استان های همجوار است.

اخباری با بیان اینکه وجود این دستگاه مانع تحمیل هزینه های اضافی بر بیماران می شود، یادآور شد: نصب این دستگاه کمکی برای توسعه توریسم درمانی و جذب بیماران خارجی، پذیرش بیماران و مراجعان از سایر کشورها به ویزه منطقه اقلیم کردستان عراق است.

بیمارستان توحید سنندج در سال ۱۳۵۴ با ظرفیت رسمی ۴۵۷ تخت ثابت تاسیس و در حال حاضر ۵۱۸ تخت ثابت دارد.

بخش های این مرکز درمانی شامل داخلی (فوق تخصص گوارش، فوق تخصص ریه، فوق تخصص روماتولوژی، فوق تخصص نفرولوژی، فوق تخصص غدد)، جراحی، خون و انکولوژی، اورژانس، سوختگی، عفونی، نورولوژی، قلب و آنژیوگرافی، مسمومیت، رادیوتراپی، درمانگاه تخصصی، درمانگاه دیابت، ICU ، CCU ، آزمایشگاه، رادیولوژی و مرکز جراحی قلب شهید بروجردی است.

نمایشگاه تایپوگرافی «علیرضا شکوهی» در گالری دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان دایر شده است.

وی متولد سال ۱۳۷۴، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی آمار و کاربردها از دانشگاه کردستان و به مدت هشت سال است که به صورت حرفه‌ای در این رشته هنری فعالیت دارد.

شکوهی درباره نمایشگاه دایر شده اظهار داشت: در این نمایشگاه ۲۰ اثر در سایز ۵۰*۷۰ به نمایش گذاشته شده و اکثر آثار تایپوگرافی بوده و چند اثر نیز تایپ طراحی است.

به گفته این هنرمند، تفاوت اصلی تایپوگرافی و خوشنویسی این است که خوشنویس هدف اصلی کارش زیبایی بوده و اصراری بر خوانایی موضوع ندارد اما تایپوگرافر هدفش زیبایی در کنار خوانایی بوده و سعی دارد از فرم و رنگ‌هایی استفاده کند که بیشترین تاثیر را بر مخاطب داشته باشد.

شکوهی افزود: در تایپ چهار بخش اصلی داریم که شامل تایپ معمولی، تایپ‌دیزاین، تایپوگرافی و بحث لوگوتایپ شده و هرکدام نیز به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. 

این نمایشگاه به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی، دانشجویی دانشگاه کردستان و دانشکده هنر و  معماری برپا شده و تا روز چهارشنبه اول تیر ادامه دارد.

تایپوگرافی سبکی است که بر اساس هنر خوشنویسی ایرانی با استفاده از حروف، سعی دارد بیشترین اثر را بر ذهن مخاطب بگذارد.

اختتامیه "ضیافت اندیشه اساتید" برگزار شد

اختتامیه "ضیافت اندیشه اساتید" روز دوشنبه با موضوع اخلاق آموزش و با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد. این کارگاه که با حضور حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی قلعه‌بهمن از روز پنج‌شنبه آغاز شده بود، امروز به کار خود پایان داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این نشست، ضمن اشاره به توانمندی‌های استان و ضرورت ورود اساتید دانشگاه به این حوزه‌ها، اظهار داشت: آگاهی‌بخشی بخش مهمی از کار اساتید است و باید از فعل و انفعالات دانشگاه در جریان باشند و در ارتباط با دانشجو، آگاهی‌بخشی را مدنظر قرار دهند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی با اشاره به اینکه فضای مجازی در کشور ما خیلی جولان می‌دهد، افزود: فضای مجازی اتفاقاتی را که بر اساس خطای انسانی رخ میدهد بزرگنمایی و در واقع به صورت هدفمند مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش قراولان انقلاب دانشگاهیان بودند، از اساتید دانشگاه خواست در حوزه‌های اجتماعی ورود کنند و نقش خود را در این رابطه ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر تاثیرگذاری این دوره‌ها و ضرورت تداوم آنها در دانشگاه تاکید کرد و گفت: راه‌های زیادی برای کسب امتیازات فرهنگی برای اساتید وجود دارد اما بدون شک تاثیر این دوره‌ها با ایجاد سرفصل‌ها و مطالب جدید بیشتر خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان، مسوول دفتر نهاد نمایندگی رهبری نیز بر ضرورت برگزاری و ادامه این جلسات اشاره کرد و گفت: از پیشنهادات و انتقادات شرکت‌کنندگان برای برگزاری بهتر این جلسات استقبال می‌کنیم.

دانشگاه کردستان به رتبه‌های برتر کنکور بسته تشویقی ارائه می‌دهد

رییس دانشگاه کردستان گفت: این دانشگاه برای پذیرفته‌شدگان با رتبه‌های برتر آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ که بخواهند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند، بسته‌های تشویقی ویژه‌ای در نظر گرفته است.

رحمت صادقی افزود: این بسته ها در ۲ قالب کمک هزینه تحصیلی ماهیانه و اعطای تسهیلات خوابگاهی رایگان به داوطلبان تخصیص می یابد.

وی ادامه داد: بسته های تشویقی در نیم سال اول سال تحصیلی بر اساس رتبه در سهمیه آزاد بدون اعمال سهمیه به دانشجو ارائه می شود و تداوم ارائه آن در نیمسال های بعد مشروط به کسب رتبه اول و دوم در نیمسال قبلی خواهد بود.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه در بسته شماره یک ماهانه ۱۲ میلیون ریال و خوابگاه رایگان یا معادل ریالی هزینه خوابگاه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: بسته شماره ۲ تشویقی نیز شامل ماهانه ۶ میلیون ریال و خوابگاه رایگان یا معادل ریالی هزینه خوابگاه است.

علاقمندان می توانند جزییات بسته های تشویقی و حمایتی را در سایت دانشگاه کردستان مشاهده کنند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،  علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار دارد و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،  ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha