۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84794655
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

محور فعالیت های تبلیغات اسلامی همدان جهاد تبیین است

همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: محور فعالیت های این سازمان جهاد تبیین در زمینه‌های مختلف به ویژه تبیین ارزش‌های دینی و الهی است.

حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: مبلغان این سازمان با روحیه جهادی و انقلابی زمینه رشد و پیشرفت عرصه های فرهنگی و اجتماعی را فراهم می کنند.

وی افزود: تشکیل کمیته‌های مساله محور، توجه به گام دوم انقلاب، دانش بنیان شدن اداره تبلیغات، طراحی مدل رسانه‌ای شبکه راهبران، برنامه‌های ویژه در حوزه بانوان، گسترش فعالیت های آموزشی و پرورشی و اهمیت دادن به رسانه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت‌های هویت بخش و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی در جهت تاثیربخشی در جامعه خاطرنشان کرد: در عصر حاضر که استکبار جهانی تمامی توان خود را برای تهی کردن نسل جدید از انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی به کار گرفته، بر همگان است که با احساس وظیفه و تکلیف، به تقویت پایه های تقوا و تعهد در این مرز و بوم بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: توجه بیشتر به نقش مساجد و حضور فعال روحانیان در محلات برای انجام برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه از رویکردهای محوری تبلیغات اسلامی در استان همدان است.

حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: احیای برنامه های مختلف مذهبی از جمله جلسات خانگی و هفتگی قرآن و توسعه فعالیت هیات ها در دوران پسا کرونا پیش بینی شده است.

وی با اشاره به فعالیت های دشمن علیه نظام با پیوست رسانه ای و فرهنگی در راستای نا امید کردن مردم اظهار داشت: بر همین اساس، سازمان تبلیغات اسلامی، وظیفه دارد با برنامه ریزی و شناسایی نیازهای نسل جوان و اقشار جامعه در راه دین باوری و خودباوری آنان، تلاش کند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی و تبلیغی کشور در تبیین و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی ـنقشی حسّاس برعهده دارد افزود: این نهاد انقلابی، با هدف تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیروهای مؤمن و تشکل های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان در گذرگاه های خطیر وارد میدان شده است.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه بیرق  اداره تبلیغات اسلامی استان ثبت شده اند.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح مناطق شهری و روستایی است.

یکم تیرماه سال ۱۳۶۰ سازمان تبلیغات اسلامی با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تاسیس شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha