۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1571
کد خبر: 84794776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نارضایتی ساکنان شهرک های ولایت و الغدیر در حومه یاسوج از قطعی آب شرب

یاسوج- ایرنا- ساکنان شهرک های ولایت و الغدیر در حومه یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد از قطعی یک هفته ای آب شرب در این مناطق ناراضی اند و خواستار اقدام مسئولان برای رفع این مشکل شدند.

به گزارش ایرنا ، ساکنان شهرک ولایت می گویند یک هفته از قطعی آب در این شهرک می گذرد و آنان برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز دبه در دست به دیگر مناطق همجوار می روند تا فقط آبی برای خوردن پیدا کنند.

یکی از ساکنان شهرک الغدیر گفت: یک هفته از قطعی آب این شهرک می گذرد و تنها یک ساعت در یکی از شب ها آب وارد شبکه لوله کشی منازل شد و در این مدت مسئولی پاسخگو نبوده است. 

محمد زارع که بازنشسته نیروهای مسلح است تاکید کرد در این مدت از بی آبی کلافه شده ایم ،تا کی با دبه از مناطق همجوار آب تامین کنیم و در صورت ادامه روند با توجه به گرمای هوا بهداشت ساکنان تهدید می شود. 

وی از مسئولان شرکت آب و فاضلاب درخواست  کرد مردم را به حال خود رها نکنند و هر چه زودتر برای رفع مشکل کم آبی در شهرک های ولایت و الغدیر چاره اندیشی کنند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهرک ولایت تاکید کرد که مدت یک هفته است آب آشامیدنی این شهرک قطع شده و مسئولان نیز پاسخگوی مردم این منطقه نیستند.

 سعیده میرفردی گفت: قرار بود که از منبع آب سروک برای این شهرک لوله گذاری شود و بدون اطلاع قبلی آب شهرک قطع شد و تنها چند ساعت آب وارد مدار شد و پس از آن نیز مجددا قطع شد.

وی ادعا کرد علت این کار مخالفت مردم سروک بوده است که گویا منبع آب سروک جوابگوی مردم آن منطقه نبوده و برای همین با مخالفت اهالی سروک، آب انتقالی به منطقه شهرک ولایت نیز قطع شد و علیرغم حضور برخی از مسئولان استان و فرماندار و نماینده مجلس اما کماکان مردم از بی آبی رنج می برند.

عضو شورای شهرک ولایت ادامه داد: مسئولان آبفای استان که این مشکل در حوزه کاری آنان بوده تاکنون بازدید از شهرک نداشته‌اند و دیگر مسئولانی که آمده و با مردم صحبت کرده اند نیز نتوانسته اند مشکل را حل کنند.

وی راه حل اساسی مشکل را راه اندازی هر چه سریعتر تصفیه‌خانه آب منطقه ذکر کرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در این باره گفت: مشکل آب آشامیدنی شهرک ولایت مربوط به امسال و پارسال نیست و چندین سال است که اهالی منطقه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

علمدار آرمین ادامه داد:  لوله‌های جدید برای حل این مشکل کار شد که از سروک تا شهرک ولایت را آبرسانی کنیم و البته مستلزم راه اندازی تصفیه خانه نیز هست.

رئیس آبفای بویراحمد بیان داشت: حرف و حدیث هایی بین اهالی سروک به وجود آمد که این انتقال آب ممکن است منجر به کمبود آب در سروک شود که تصور اشتباهی هست.

وی با ذکر اینکه هم اکنون با تانکر سیار به مردم شهرک ولایت آبرسانی می شود، خاطرنشان کرد: همچنین قرار است دو پمپ بزرگتر کارگذاشته شود که مقدار بیشتری آب از منابع تامینی ، به دست اهالی شهرک ولایت و الغدیر رسانده شود.

آرمین از ساکنان شهرک ولایت درخواست کرد صبور باشند تا این مشکل به صورت اساسی حل شود و آب پایدار به این مناطق برسد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha