۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84794793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل از اغاز ثبت نام دانشجویان در مراکز وابسته به این مرکز علمی در ۱۶۱ کد رشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش لطیفی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام در مقطع کارشناسی از ۳۰ خرداد و در مقطع کاردانی از ۱۴ تیرماه امسال به سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و برای مشاوره آنلاین و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی fa.uast.ac.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی استان اردبیل در ۱۶۱ کد رشته دانشجو می پذیرد، اظهار کرد: از این تعداد ۹۴ کد رشته در مقطع کاردانی و  ۶۷ کد رشته در مقطع کاشناسی است.

لطیفی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی کد رشته محل در مراکز علمی کاربردی استان اردبیل، بیان کرد: امسال ۵۵ کد رشته جدید در مقاطع مختلف به تعداد رشته های این دانشگاه در استان افزوده شده است.

وی رشته های کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتالی، کاردانی فنی تولید محتوی دیجیتالی، کاردانی حرفه ای بازرگانی، خدمات مشاوره املاک، کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار ورزشی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه آمادگی جسمانی، کاردانی و کارشناسی حرفه ای تربیت بدنی، مربیگری پایه پرورش اندام و کارشناسی حرفه ای مدیریت بورس را از جمله رشته های جدید مراکز علمی کاربردی استان برشمرد.

لطیفی کاردانی فنی تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ، کاردانی فنی مکانیک - تعمیر و نگهداری گیربکس، مهندسی فناوری آسانسور و پله برقی، کاردانی فنی عمران - راهسازی، کاردانی حرفه ای طلا و جواهر - ساخت زیور آلات با دست، کارشناسی حرفه ای گریم - آرایش و پیرایش مو، کاردانی فنی ربات، کاردانی فنی عمران - نگهداری و مرمت ساختمان، کاردانی فنی توسعه دهنده وب (Front End) و مهندسی برق صنعتی را از دیگر رشته های جدید مراکز علمی کاربردی استان عنوان کرد.

رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه قرن جدید، سده آموزش های مهارتی است، اضافه کرد: هم اکنون بیش از چهار هزار دانشجو در ۱۳ مرکز خصوصی و عمومی وابسته به این دانشگاه در استان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به استقبال خوب خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان در رشته های مهارتی و مراکز علمی کاربردی ادامه داد: پارسال تعداد دانشجویان ثبت نامی در مراکز علمی کاربردی اردبیل، ۸۰ درصد ثبت نامی دانشگاه های سراسری استان بود.

 لطیفی گفت: هم اکنون در سه شهرستان اردبیل، پارس آباد و گرمی مراکز علمی کاربردی فعال است و تلاش می شود با رفع برخی موانع مراکز علمی کاربردی در شهرستان های مشگین شهر و خلخال نیز راه اندازی شود.

رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل با بیان اینکه این دانشگاه بر مبنای آموزش مهارتی دانشجو می‌پذیرد، افزود: ۶۰ الی ۷۰ درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی، کاربردی در اردبیل جذب بازار کار شده و شاغل هستند.

لطیفی اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته ۳۰ درصد از فارغ التحصیلان سال ۱۳۹۹ مراکز علمی کاربردی استان اردبیل در همان سال اول در رشته مرتبط وارد بازار کار شده و شاغل شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰درصد دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه بومی هستند، بیان کرد: تاکنون ۳۰ هزار دانشجو از مراکز وابسته به این دانشگاه در استان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

لطیفی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاهی انعطاف پذیر است، اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس واقعیت ها و نیاز جامعه و تقاضاهای جدید دانشجو می‌پذیرد و به فکر اشتغال آنها است.

رییس دانشگاه جامع علمی، کاربردی استان اردبیل با اشاره به اینکه ارتقای کیفی و تربیت دانشجویان خلاق و کارآفرین از اهداف این دانشگاه است، ادامه داد: دانش‌آموختگان این دانشگاه به دلیل داشتن مهارت می‌توانند برای خود شغل ایجاد کنند.

لطیفی با تأکید بر اینکه تحصیل در رشته های مهارتی و شغل محور ویژگی‌های متمایز کننده مراکز علمی کاربردی است، گفت: تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که هدفشان از تحصیل کسب توامان دانش و مهارت برای ورود قدرتمند به بازار کسب و کار است، انتخاب اول خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha