۱۷۵ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان غربی به بهره برداری رسید

ارومیه - ایرنا - ۱۷۵ پروژه عمرانی در بخش کشاورزی همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها در ارومیه که با حضور کشاورزان پیشرو و نمونه ملی و استانی انجام شد، افزود: این طرح ها در حوزه مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی با اعتبار هزینه شده به میزان چهار هزار میلیارد ریال، با تعداد ۷۱۶ مورد اشتغال پایدار، ۸۲۹ مورد تثبیت اشتغال و بهره مندی یک‌هزار و ۱۳۷ خانوار بهره بردار افتتاح شد.

اکبر کرامتی اضافه کرد: این طرح ها شامل ۱۶۳ طرح در انواع سیستم های نوین آبیاری با ظرفیت بیش از یک‌هزار هکتار، چهار طرح انتقال آب با لوله به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر، پنج طرح استخر ذخیره آب با ظرفیت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، یک طرح مرمت و لایروبی قنات به طول ۲۸۲ متر، یک طرح احداث کانال به طول ۴۸۰ متر و ۲ طرح پوشش بتنی کانال به طول ۵۱۰ متر در سطح استان است.

وی اظهار کرد: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان ۳۳ هزار میلیارد تومان در سال گذشته بوده است و بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در استان ایجاد کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در تولیدات بسیاری رتبه‌ های اول کشوری را دارا هستیم که در تولید سیب درختی و چغندر قند رتبه اول به این استان تعلق دارد.

وی اضافه کرد: تولیدات این بخش برای استان بسیار حایز اهمیت است و ۴۳۰ هزار هکتار مساحت اراضی آبی ماست۳۹۷ هزار هکتار مساحت اراضی دیم ماست.

کرامتی گفت: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام در استان وجود دارد و یک میلیون و ۴۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در استان فعال است.

به گزارش ایرنا مساحت اراضی قابل کشت در این استان یک میلیون هکتار است که سالانه ۶.۸ میلیون تن محصول در این راضی تولید می شود.

۴۶ نوع محصول باغی و زراعی در استان آذربایجان غربی کشت می شود و ۲۰۵ هزار خانوار بهره بردار به صورت رسمی در این زمینه فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha