۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84794828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«لیکود» درصدد ارائه پیش‌نویس قانون انحلال کنست

۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبر: 84794828
«لیکود» درصدد ارائه پیش‌نویس قانون انحلال کنست

تهران-ایرنا- منابع خبری رژیم صهیونیستی از تلاش حزب لیکود این رژیم به ریاست "بنیامین نتانیاهو" برای ارائه پیش‌نویس قانون انحلال کنست خبر دادند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، روزنامه عبری زبان «معاریو» اعلام کرد که حزب لیکود تصمیم دارد دو روز دیگر (چهارشنبه) پیش‌نویس قانون انحلال کنست اسراییل (رژیم صهیونیستی) را ارائه دهد.

این روزنامه می افزاید: در صورتی که لیکود نتواند اکثریت اعضای کنست را با خود برای انحلال کنست همراه سازد، قبل از رای‌گیری، پیش‌نویس قانون مذکور را پس خواهد گرفت.

از سوی دیگر، حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو خواستار حمایت «نیر اورباخ» عضو کنست از لایحه انحلال کنست در رای گیری چهارشنبه آینده است و در صورتی که اورباخ حمایت خود از انحلال کنست را اعلام نکند، لیکود این هفته لایحه انحلال را ارائه نخواهد کرد که در این صورت تا پایان ماه جاری به تعویق خواهد افتاد.

اورباخ در جریان مذاکرات خود با احزاب سیاسی رژیم صهیونیستی بارها گفته بود که به دنبال تشکیل یک دولت جایگزین است که توسط بنیامین نتانیاهو رئیس اپوزیسیون تشکیل شود.

العربی الجدید اخیرا در گزارشی نوشته است که «بحران‌های داخلی رژیم صهیونیستی در زمان کنونی به بالاترین حد خود رسیده است. گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی نیز نشان می‌دهد که "نیر اورباخ" عضو حزب یمینا که تحت ریاست "نفتالی بنت" نخست وزیر اسراییل قرار دارد، به بنت تا دوشنبه آینده فرصت داده است تا بر اوضاع  کابینه‌اش مسلط شود، در غیر این صورت، اورباخ هفته آینده به قانونی که برای انحلال کنست پیشنهاد شده و طرفداران نتانیاهو به دنبال استفاده از آن جهت فرصتی برای سقوط کابینه نفتالی بنت هستند، رای مثبت خواهد داد».

رژیم صهیونیستی تاکنون چهار انتخابات پارلمانی دشوار را از سال ۲۰۱۹ میلادی برگزار کرده که به تشکیل کابینه های شکننده منجر شده است.

درحالی که سران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی این روزها با شدت گرفتن بحران سیاسی برای نگهداری ستون‌های سست و لرزان کابینه خود تقلا می کنند، حزب اپوزیسیون لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی ترین رقیب برای کنار زدن آنها و بازگشت به قدرت خط و نشان می کشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha