بنیاد مسکن خراسان شمالی ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکن دولتی را عملیاتی کرد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ساخت ۲ هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی در هفت شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به وسیله این بنیاد عملیاتی شده است.

علی محمدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح نهضت مسکن ملی در شهر اسفراین پیشرفت بهتری دارد و در این شهر ساخت یکهزار و ۱۳۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مسکن ملی در دست اجرا است. 

وی با اشاره به تامین زمین برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت مسکن ملی گفت: در این زمینه  ۵۴۵ هزار و ۸۳۳ مترمربع زمین از طرف راه و شهرسازی تحویل شد و این میزان زمین در قالب ۱۶ قطعه زمین در اختیار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: زمین برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در ۹ شهر استان زمین تامین شد است به طوری که در اسفراین ۸۲ هزار و ۲۷۲ مترمربع، شیروان هشت هزار و ۳۸ مترمربع، ایور بیش از ۱۱۲ هزار مترمربع، تیتکانلو  ۱۲ هزار و ۵۸۸ مترمربع، جاجرم ۱۰۵ هزار و ۹۹۴ مترمربع، شوقان ۵۶ هزار و ۱۷۶ مترمربع، صفی آباد هفت هزار و ۸۶۱ مترمربع، فاروج ۳۸ هزار و ۶۹۷ مترمربع و در گرمه ۱۲۲ هزار و ۱۸۴ مترمربع به این طرح اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس زمین برای ساخت ۲ هزار و ۷۶۳ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان تامین شده است.

وی افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، ۲۹ هزار و ۴۸ نفر در ۱۲ شهر برای دریافت واحد مسکونی در قالب طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۲۴ نفر تایید شد و سه هزار و ۲۹۷  نفر نسبت به واریز وجه  بالای ۴۰ میلیون تومان اقدام کردند. 

محمدی با بیان اینکه ۳۸ هزار خانوار در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان سکونت دارند اظهار داشت: در این شهرها پنج هزار و ۴۵۱ واحد مسکن مهر ساخته شده، ۱۰ هزار واحد هم در روستاها مقاوم سازی شده است وو ۲ هزار و ۷۹۳ واحد با استفاده از تسهیلات بازسازی مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: در مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۴ واحد مسکونی معادل ۴۸ درصد از منازل شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان مقاوم سازی شده است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha