۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84795019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انسداد چاه‌های آب غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند در شهرستان پردیس انجام شد

پردیس - ایرنا - سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیا، تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، طی یک هفته کاری، انسداد ۹ حلقه چاه غیر مجاز، نصب ۱۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند و رفع تصرف بخشی از بستر رودخانه جاجرود انجام شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شرکت آب منطقه‌ای تهران، وحید مرادی نسب افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری، ۹ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی۵ لیتر بر ثانیه و عمق کلی  ۳۰۷ متر، پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، اظهار داشت: با انجام این عملیات از خروج ۹۹ هزار متر مکعب آب در سال از سفره های زیرزمینی در حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.

 وی ادامه داد: طی این مدت در بخش آب‌های سطحی، چهار مورد شناسایی و بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه‌ها انجام و اخطاریه آن نیز به سرعت صادر شد.

نصب ۱۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند

مرادی نسب در خصوص ضرورت نصب کنتور هوشمند و حجمی برروی چاه‌های دارای مجوز گفت: باتوجه به وضعیت سفره های آب زیرزمینی دشت تهران، به دلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان‌ها و به منظور مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه‌دار و کمک به تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی دشت، ضروری است کلیه چاه های پروانه دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شوند.

وی افزود: در همین راستا، با پیگیری واحد بازرسی و نظارت این امور، نسبت به نصب تعداد ۱۵ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد.

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی خاطرنشان کرد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

انسداد چاه‌های آب غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند در شهرستان پردیس انجام شد

رفع تصرف بیش از یک هکتار از بستر رودخانه جاجرود

سرپرست امور منابع آب شهرستان های تهران و پردیس از رفع تصرف مساحتی افزون بر یک هکتار از بستر رودخانه جاجرود واقع در روستاهای خسروآباد، ترقیان و خجیر از توابع شهرستان پردیس خبر داد و افزود : پس از انجام کارشناسی های لازم و اخذ و ابلاغ اخطاریه به متصرفین جهت اقدام به رفع تصرف،  مساحتی افزون بر یک هکتار از بستر رودخانه جاجرود رفع تصرف شد.

مرادی نسب افزود: طی اقدامات صورت گرفته، تصرفاتی  شامل کارگاه غیر مجاز، تجهیزات خاک برداری، محصور سازی و دیوار کشی غیر مجاز در بستر رودخانه جاجرود، رفع تصرف و از ید متصرفین و افراد سودجو خارج شد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندانی که قصد انجام خرید ملک یا ساخت و ساز در مجاورت رودخانه ها را دارند پیش از انجام این کار، استعلام لازم را از امور آب مربوطه اخذ کنند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند، خاطر نشان کرد:  امور منابع آب شهرستان های تهران و پردیس با هرگونه تخلف و تصرف، مطابق با قانون برخورد می کند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته نیز بیش از یکهزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مسدود و از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون و  ۷۰۰ هزار  مترمکعب آب در سال از در سطح استان تهران جلوگیری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha