نخستین رویداد مُد و لباس فارس با معرفی ۸ برگزیده پایان یافت

شیراز-ایرنا- نخستین دوره رویدادهای مد و لباس دیبا استان فارس که از اردیبهشت ماه جاری آغاز شده بود، در آیینی با حضور حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با معرفی هشت برگزیده به کار خود پایان داد.

بر اساس گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، سید رسول موسوی‌نژادیان در این آیین با اشاره به اینکه پوشش، برآمده از سبک زندگی است که همه شئون از برخورد تا سخن را در می‌گیرد، گفت: کمال‌طلبی و توجه به پوشش در همه سنین، جامعه را به سوی مد می‌کشاند؛ با این همه قرار گرفتن در این راه نباید به هویت و باورها، آسیب بزند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اهمیت مد را به گستردگی مردمی آن دانست و افزود: برگزاری رویدادهای مد و لباسی که با رویکرد توجه به سلایق گوناگون هم‌راستا با هویت ملی و فرهنگی باشد، از مهم‌ترین ابزارهای رسیدن به الگوهای مناسب، شناسایی و شناساندن آن به مردم است.
وی ، پوشش مردم ایران را از دیرباز تا کنون دارای زیبایی، سنگینی و ویژگی‌های یگانه و گیرایی خواند و ادامه داد: مؤسسه‌های پویا در زمینه مد و لباس بایستی با توانمندی‌های کارکردی خود که برآمده از دانش است، در راستای تلفیق پوشش اقوام و شناسایی و شناساندن الگوهای بومی ریشه‌دار تلاش کنند؛ کاری که بی‌درنگ با استقبال مردمی و ره‌آوردی برای هموارسازی صادرات پوشاک و انتقال فرهنگ پوشش ایرانی به دیگر کشورها فراهم خواهد کرد.
گفتنی است در این رویدادها، مؤسسه‌های فرهنگی و هنری نیکان شهرراز به مدیرمسئولی محمدحسین شاکری‌زاده و نگاه نو ماسا به مدیرمسئولی مهسا میرصادقی با همکاری گروه هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مدیرگروهی هادی ورشویی و کارشناسی منا چارلنگی، برگزار شده است.
داوری رویداد نخست را سید جواد درخشن، حمیده کشاورز و هادی ورشویی بر دوش داشتند.
هیات داوران این رویداد در بیانیه‌ای اعلام کرد که الگوهای ایرانی اسلامی، استفاده صحیح از تکنیک‌های تصویرسازی، الهام درست از کانسپت و موضوع، رعایت هارمونی رنگ و شناخت الگوسازی و تصویر گسترده لباس، اشراف کامل به تناسبات بدن، اطلاعات درباره سایزها و مانکن‌ها از موضوعات مورد بررسی در طرح‌های ارسالی بوده است.
بر اساس این بیانیه، هیات داوران از بین ۷۰ اثر شرکت‌کننده در رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس با توجه به استانداردهای مورد نظر خود مطابق موارد ذکر شده و همچنین جهت بالا بردن سطح کیفی مسابقات، اثری را حائز مقام اول و دوم ندانست و فقط سه طرح را به عنوان مقام سوم و پنج طرح را شایسته تقدیر انتخاب کرد.
در این رویداد، سیده سمانه ذوقی، آناهیتا بشیری و پگاه صبوریان به مقام سوم دست یافتند.
آثار طیبه باقری، صفیه محمدی، ملیکا خدایی، مهدی زمانی و کیانا مسعودی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha