اجرای طرح حکمرانی محلی برنامه اولویت‌دار دولت سیزدهم است

اراک - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری استخدامی گفت: اجرای طرح حکمرانی محلی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشنامه‌های دانشگاهی برنامه اولویت‌دار دولت سیزدهم است.

میثم لطیفی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و دانشگاهیان استان مرکزی در دانشگاه امیرکبیر اراک، افزود: کارگروه حکمرانی محلی در سازمان اداری استخدامی کشور با هدف افزایش اختیارات استانی تشکیل شده و گام بلندی در جهت توزیع عادلانه منابع خواهد بود. 

وی ادامه داد: دستگاه‌های محاسباتی و همراه با نیروی انسانی دستگاه‌ها نیازمند تحول است و عملکرد این دستگاه‌ها مبتنی بر مبارزه مستمر، دردمندی و حضور در میدان‌ها است.

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان امور اداری استخدامی کشور، تاکید کرد: جهت گیری دولت سیزدهم، تقویت دانشگاه فرهنگیان است و باید در راستای رفع دغدغه‌های پیش روی این دانشگاه با تعامل و همکاری گام‌های موثری برداشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری استخدامی‌اظهار داشت: بحث تعاملات و روابط بین سازمانی باید در دستور کار ویژه سایر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، هرچند که ادبیات این روابط تاکنون ترسیم نشده است.

لطیفی ساماندهی و متمرکز کردن سامانه‌ها و ایجاد پنجره واحد، تقویت نگاه بخشی، فرهنگ پذیرش خودی و اعتماد به دستاوردها را از دیگر اقدامات اولویت دار سازمان اداری استخدامی کشور عنوان کرد.

وی هدف از سفرهای استانی را آشنایی با مسائل و مشکلات استان‌ها از نزدیک عنوان کرد و گفت: ارائه گزارش‌ها به تنهایی راهگشا نیست و اتخاذ تصمیمات باید متناسب با شرایط کشور باشد.

لطیفی یادآور شد: استان مرکزی خطه‌ای زر خیز نه تنها در حوزه کشاورزی و صنعت، بلکه در حوزه نیروی انسانی و نخبه پروری، ارزشمند است و زادگاه علمای بزرگی همچون بنیانگدار جمهوری اسلامی و امیرکبیر بوده که مایه مباهات است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه های توسعه بحث آمایش‌ سرزمینی باید مدنظر باشد گفت: مزیت‌های رقابتی و ایجاد علم نافع مورد تاکید است و در این راستا باید بازنگری جدی صورت گیرد و بهره گیری از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای تحقق این‌مهم امری ضروری است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، بازدید از چند دستگاه اجرایی، شرکت در شورای اداری استان و بازدید از بافت تاریخی اراک از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری استخدامی کشور در سفر یک روزه به اراک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha