بهبود سبک زندگی دانشجویی از اهداف برگزاری المپیادهای ورزشی است

تهران- ایرنا- مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی وحدت و همدلی بین دانشجویان، توسعه ورزش همگانی، توسعه تعاملات بین بخشی، بهبود سبک زندگی دانشجویی و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی و همچنین تقویت روحیه رقابت میان دانشجویان است.

به گزارش ایرنا از فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، ابراهیم علی دوست در گردهمایی مدیران تربیت بدنی، شاهد و ایثارگر و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر ضرورت بازگشایی دانشگاه‌ها از اواسط نیمه دوم سال گذشته، تصمیم گرفته شد که رویدادهای ورزشی نیز به صورت حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: تابستان امسال و سه ماه آینده برای مدیران تربیت بدنی ماه‌های پرکار و البته لذت بخشی است زیرا ۲ سالی که دانشگاهها تعطیل بودند، از جهت برگزاری رویدادها برای ما دشوارتر بود.

علی دوست در توضیح رویدادهای ورزشی-فرهنگی دانشجویان که تابستان امسال برگزار خواهد شد گفت: پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر از  ۱۸ تیر تا پنجم مرداد به میزبانی دانشگاه تبریز در ۱۰ رشته مختلف ورزشی،  پنجمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر ۲۸ مرداد تا پنجم شهریور ماه در هشت رشته مختلف ورزشی به میزبانی دانشگاه شهرکرد،  سومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر ۲۹ مرداد تا ۶ شهریور در دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در هفت رشته گوناگون ورزشی برگزار می شوند.

همچنین اولین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر بین الملل نیز از ۶ شهریور تا ۱۹ شهریور در دانشگاه مازندران و در هشت رشته مختلف برگزار می شود.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان خواستار پیگیری بودجه توسط مدیران تربیت بدنی برای تامین بودجه این بخش و پیگیری کارگروه‌ها و دستورالعمل برگزاری رویدادها توسط مدیران تربیت بدنی شد، وی  همچنین از آن‌ها خواست برای رویدادهای بعدی هم برنامه داشته باشند.

گردهمایی مدیران تربیت بدنی، شاهد و ایثارگر و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور هاشم‌داداش‌ پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از مدیران سازمان امور دانشجویی و مدیران بخش شاهد و ایثارگر و دانشگاههای بین المللی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha